• Madeloo

Vi med bf slutet av november/början av december.

Har BF 8dec enl RUL, 2dec enl KUB och idag enl ÄL och tillverkningsdagen ????,

Väntar andra barnet, min första tog 52timmar frön första riktiga värk tills barnet va ute, hoppas det går snabbare denna gången.

Har lite små förvärkar typ molande " mensvärk " som kommer och går. Gick över 12 dar med första och lär väl göra samma med denna.

Vilken stad ska ni föda i?

Själv ska jag föda i Halmstad

• Madeloo
    Ninni87 skrev 2016-12-03 02:29:58 följande:

Jo nog är det igång men värkarna är inte alls så kraftiga som sist och mår hur bra som helst mellan dem. Varit uppe sen 01 med värkar som kommer med 7-4,5 min mellan och varar ca 1min.

Står man ska åka in när man har 2 värkar på 10min som omföderska men känns hanterbart än och vill helst vänta med att åka in tills dottern vaknat. vilket brukar vara vid 5-6. Men verkar bli bebis idag :)

Oh va spännande! Lycka till!!!
  • Madeloo

K

Ninni87 skrev 2016-12-04 07:53:49 följande:

Igår kl 09.18 föddes en liten pojke :) en kort men intensiv förlossning som slutade med sugklocka pga hjärtljuden sjönk. Han hade navelsträngen runt halsen och en knut på den, behövde lite syre bara sen mådde han fint!

Åkte in till förlossningen vid 7 och var då öppen 5cm. 2 timmar senare fullt öppet.

Mams84: spännande, då är det kanske dags för dig med? :)

Madeloo: är inte säkert man märker av den. Jag har märkt den båda gångerna och det är blodblandat slem som kommer i omgångar (hos mig åtminstone)

Oh stort grattis!! Här händer inget ingenting mer än molande och allmänt trött...
Svar på tråden Vi med bf slutet av november/början av december.