Inlägg från: Anonym (Lorelei) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lorelei)

Blir så jäkla less

Hans barn, hans ansvar. Så enkelt är det faktiskt. Du inte tro att du är mindre omsorgsfull och att du bryr dig mindre för att du tänker så för du ska se att hur din man uppför sig är helt avhängigt hur du känner dig och agerar. Jag känner så väl igen det här. Jag har nu i flera år tjatat på min man om olika "småsaker" som att torka upp när man har duschat eller att stoppa in disken i diskmaskinen. När min man äntligen har börjat vänja sig vid att se efter sitt barn och se till att hans barn plockar upp efter sig, så kan jag mer och mer slappna av och njuta av hemmalivet. Förr tyckte min man att mitt gnäll var mitt problem, men sakta men säkert har jag styrt om så att han förstått att han inte kan gå och lägga sig innan han har sett efter att hans barn plockat undan efter sig. Han var sur ett tag för helst ville han ju gå och lägga sig och tyckte att jag var gnällig och att det var jag som hindrade honom ifrån att lägga sig, men sent omsider började han förstå att om vi alla ska trivas så måste han ta mer ansvar för sitt barn. Varför han ens tyckte att det var okej att han gick och la sig innan mig och innan han ens sett efter hur hans barn plockat undan efter sig är en gåta. Sånt får man inte sura för. Din man har inte heller någon anledning att sura. Han är förmodligen bara lat.

Svar på tråden Blir så jäkla less