Dom/switch-kvinnor: Hur dominerar ni män ?
Lite nyfiken på tips hur en kvinna skall dominera en man. Vad brukar ni göra med era ug partners ?
En sidofråga: Är kvinnlig dominans annorlunda än manlig och i så fall på vilket sätt ?
Lite nyfiken på tips hur en kvinna skall dominera en man. Vad brukar ni göra med era ug partners ?
En sidofråga: Är kvinnlig dominans annorlunda än manlig och i så fall på vilket sätt ?
Jag skulle väl inte direkt kalla mig dominant, och min man skulle aldrig se sig själv som undergiven... men jag gillar att ha makten över hur han ska komma, gillar att få honom till gränsen och sedan neka honom att komma. Gång på gång... tex rida honom och när han är på gränsen saktar jag ner, ser hur han kämpar för att inte komma (hans ansiktsuttryck då-så hett!), samtidigt som jag håller fast hans händer ovanför hans huvud och säger att han absolut inte får komma. Och sedan ökar jag farten igen... Ljuvlig tortyr!
BDSM är vad man för det till. Det är vad två vuxna människor kommer överens om tillsammans. Skit i vad andra tycker är eller inte är bdsm. Utgå från er själva. Vissa är sadister och masochister. Andra gillar bondage. Andra enbart psykisk dominans. En del gillar bara dominans i sängen medan andra gillar ha det i vardagslivet. Om du är kvinna som vill dominera en man, skit i alla stereotyper av femdom. Det finns lite för många kvinnor och män som tror att hela porrdomina stuket är det enda "äkta". Det utesluter dock inte att du kanske trivs i just den typen av utlevnad, men det kan vara bra veta man inte måste gå runt i lårhöga lackboots, lackkorsett med piskan i högsta hugg och skrika förnedrande saker åt sin ug.
Jag är switch och är ganska 50-50. Du kan dominera genom tease and denial som en tjej här uppe nämner (dvs egga upp killen och förneka honom orgasm). Eller tvinga honom till orgasm tills han storknar. Du kan utöva bondage. Du kan va sadist om han är masochist. Han kanske måste vara servil mot dig och passa upp på dig. Du kan förnedra om han gillar sånt. Du kan utöva fysisk dominans (handgripligen trycka ner honom, styra honom mer fysiskt och hårdhänt). Du kan gå på djupet och lära känna honom så du vet hur du kan manipulera honom att känna olika saker eller göra olika saker. Du kan beordra honom att tillfredsställa dig sexuellt utan att du nödvändigtvis ger något tillbaka (men självklart skall du ge om du känner för det).
Det är du som bestämmer. Det är du som har makten. Gör det som faller dig in och inom ramarna för varandras överenskommelse. Prata igenom olika scenarion och våga diskutera vad ni går igång på. Öppen kommunikation. Förhandla. Det är det som är den stora skillnaden mellan bdsmutövare vs icke utövande, bdsmutövare pratar enormt mycket mer igenom olika scenarion för veta vad som är ok eller inte. Man bör lita på varandra och är man ny kanske man skall ta det lite lugnt och testa sig fram. Ha så kul!