Klåda och utslag
Är i vecka 30 och förra veckan började jag få en hemsk klåda och efter det kom det utslag också. Små röda prickar som sitter på armar, händer, lår, rumpa och ryggslutet.
Har ingen klåda i handflator eller fotsulor så min BM tror inte att det är med levern att göra men för säkerhetsskull så fick jag lämna ett blodprov för det i tisdags som skulle komma svar på nästa vecka.
Finns inget som hjälper mot klådan bara, har fått tavegyl men det hjälper inte alls och smörjar med lotion, mandelolja, kylbalsam men inget hjälper. Duscha kallt hjälper för stunden men sen återkommer klådan igen. Klådan är som värst kvällar och nätter så det gör att jag inte kan sova om nätterna. Somnar till vid 03 på natten av ren utmattning och måste sen gå upp vid 06 igen för att hjälpa dottern till skolan. Känner att det här tryter på mig, jag blir så trött, har dåligt humör och gråter för ingenting. Vill ha hjälp men känns som ingen vill hjälpa riktigt. Ska få träffa Mvc läkaren om två veckor men det känns så långt dit. Ska man behöva stå ut med detta i två veckor till och kanske till och med till förlossningen?