• Anonym (hemlig barnverkstad)

Smal och "kort" barnvagn som går in i liten hiss?

Hej alla erfarna föräldrar!

Jag kommer börja barnverkstaden snart och hoppas på att det ska ta sig.

Idag kom jag på att hissen hemma är väldigt liten. Jag har mätt och det går in en vagn som är max 59 cm bred och 78 cm djup med handtag och allt, ifall föräldern ska få plats också.

Finns det några vagnar som passar bebis och som kan ändras till sittvagn när barnet är större som är så små?

Har kikat på Emmaljunga super nitro och Buggaboo bee men det står ju aldrig hur djupa barnvagnen är med handtag och allt.

Hopfällbar storlek är ointressant då det inte är aktuellt med bil.

Tusen tack för hjälp!

• Svar på tråden Smal och "kort" barnvagn som går in i liten hiss?
  • viseversa

Min kompis har en easywakler mosey. Tycker den är MINIMAL men vet tyvärr inte måtten men den är liten och smal och "kort"

Tack för tipset den ser klart intressant ut!

• Malinfjell

Vi hade samma problem extremt liten hiss så vi köpte Emmaljunga viking som var en av det minsta vagnarna förra året iaf :)

• viseversa

Stocke har väl en del smala  små och "korta" vagnar också. Kanske värt att kolla också?

• Det kommer bli bra

Emmaljunga viking har vi haft i vår hiss. Den gick in precis på längden när jag fällde upp handtaget och kunde klämma mig in bredvid på bredden trots minimal hiss. 

Emmaljunga viking verkar kanonbra också! Bra pris med.

Ni som testat den, valde ni att fortsätta med den som sittvagn efter att bebisen vuxit ur liggdelen? Eller bytte ni till en annan vagn då?

• Det kommer bli bra
    Anonym (hemlig barnverkstad) skrev 2016-12-04 13:05:49 följande:

Emmaljunga viking verkar kanonbra också! Bra pris med.

Ni som testat den, valde ni att fortsätta med den som sittvagn efter att bebisen vuxit ur liggdelen? Eller bytte ni till en annan vagn då?

Vi valde att ha den som sittvagn också. Vi hade kvar den tills barnet blev 2 år och sedan bytte vi till en sulky. Jag har varit väldigt nöjd med vagnen. 

När vi använde sittdelen var jag jättenöjd med att suffletten gick så långt ner, på liggdelen är suffletten lite kort (fast det finns också en sommarsuflett som går längre ner). 
Svar på tråden Smal och "kort" barnvagn som går in i liten hiss?