• SockerDocka

Ingen gulesäck eller hjärtslag!!!

Har tidigare gjort en tråd om bruna flytningar..

på gynakut såg man att jag borde vara i v 4+ men att det kunde röra siattåterkommraett hotat missall. Fick en kallelse att återkomma efter 2 veckor.

Kastade mig på telefonen och ringde min bm som bokade in mig på vul redan efter i vecka, borde då ha varit i v 5+

läkaren kliade sig i huvudet och sa: nja! Jag kan varken säga att de kommer gå bra eller dåligt.

Hon hittade en hinnsäck, tyckte dock att den var mindre än förra vul bilden från sjukhuset. Hon sa att hon inte kunde se någon gulesäck och inget hjärta, och ville inte att jag skulle vara för optimistisk till denna graviditet. Dock la hon till att sjukhusets ultraljudsapparater är betydligt bättre och bad mig vänligen att vänta på mitt återbesök på sjukhuset (1 v efter tiden hos bm)

Borde jag ge upp hoppet? När är normalt att se gulesäken och hjärta. Känner mig så dum och okunnig trotts 2 barn tidigare.. fattar inget!!!

• Svar på tråden Ingen gulesäck eller hjärtslag!!!
  • LeyasMamma

Jag har förstått de som fullt normalt, jag va inne på

Tidigt vul V5 och då syntes inget, men sedan i v 7 fanns där ett litet hjärta :)

Jag har förstått de som att man behöver ha kommit upp i en viss hcg-nivå, helst över 1500 innan dom kan se något.

Hoppas allt går bra nu :)

• SockerDocka

Kunde de inte se gulesäck på dig då heller? Hon såg verkligen inte glad ut när hon tittade på skärmen.. Istället för att säga att de är för tidigt.. sjukt nervös efter hennes uttalande. Har aldrig haft problem på det hållet tidigare. Och vi vill ju så gärna att detta ska gå vägen, vi förlorade vår son i psd. har haft sån otur sista tiden, så hade betytt så mycket om den lill* fortsätter utväcklas. Försöker tänka på annat fram till den 6 dec.

• LeyasMamma

På mig såg hon inget alls, hon trodde först det va en ojämnhet i livmodern, så hon trodde inte ens jag va gravid utan fick göra ett gravtest som visade sig vara positivt. Sedan blodprov för att mäta hcg-nivåerna och första provet låg jag på 1200 och då kunde de inte se något på vul, nästa blodprov en vecka senare visade på 6300 i hcg vilket va en normal ökning, sen i v7 så va det ett tickande litet hjärta :) så tycker det känns konstigt att läkaren blev så nervös när du är så tidigt i graviditeten. Är ju vad jag förstått de som fullt normalt att inte se något så tidigt eftersom hcg-nivåerna är för låga...

• SockerDocka

Gud jag hoppas det går lika väl för oss.. hoppas man åtminstone får ett klart besked nästa gång.. ovissheten är ändå värst.. glad att det slutade bra för dig!!

Tack så mycket <3

• Anonym (Tingeling)

Jag va inne på ett vul i vad jag trodde va 6+3 läkaren såg bara en fostersäck och trodde jag var lite kortare gången . Fick ny tid en vecka efter så var de en lite räka med pickande hjärta . Så jag tycker absolut inte att du ska ge upp. Jag tror det är för tidigt bara .

• Anonym (abc)

Går igenom nästan samma fast jag hade en gulesäck och hinnblåsa. Trodde jag var i 6+2 men enligt vul 4+6. Dock om man räknar skulle jag ha plussat dagen efter äl isåfall.. Ska tillbaka på torsdag

Beklagar förlusten av er son:(

• SockerDocka

Jag håller tummarna för dig också "abc", du får gärna berätta hur det gick på torsdag! jag ska på nästa vul tisdag eller onsdag.. totalt förvirrad på datumen.

Har ju haft bruna flytningar, och nu detta.. så hoppet är inte stort!! :(

Svar på tråden Ingen gulesäck eller hjärtslag!!!