Varför vill alla bli sjukskrivna?
Jag är också i den så kallade lata generationen (??) och är 24år. Jag är högutbildad och jobbar inom utbildning och på min arbetsplats har ungefär en person blivit sjukskriven p.g.a utmattning var 6-7 vecka. Sedan Augusti har 4 kollegor gått så hårt in i väggen (flera är det inte första gången för) att vi vet att de inte kommer tillbaka. En har förlorat livslusten. Vi kör på. Vi gör allt vi kan. Vi har tankarna i bakhuvudet, "det här kan få mig att gå in i väggen", men man kör på för annars faller allt ihop för oskyldiga elever. Personal försvinner, nya kommer in. Med ett halvår på rbetsplatsen är jag nu en av de rutinerade. Jag ser till att det går runt, jag ser till att vi löser det, men jag vet att jag är påväg mot väggen och varje dag tänker jag på att jag allt inte ska bli sjukskriven. Kroppen går sönder, får inte sova men jag måste ju för annars går världen under. Bara man är hemma förkyld en dag söker personer upp ena privata nummer och ringer hem istället. Jag får inte gå in i väggen, men jag måste ända vara mer effektiv. Besparingar ska göras, men jag ska bli mer effektiv. En till kollega blir sjukskriven så jag måste ta tag i det. Chefen blir sjukskriven så jag måste ta tag i det. Jag älskar mitt jobb och ger allt jag har, tur är väl det för vid det här laget kan jg knappt röra mig på fritiden längre. Det spelar ingen roll vad min läkare säger, jag måste fortsätta vara effektiv till det tar stopp för vi vet att det inte går att sakta ner.