Folk som lägger sig i hur man uppfostrar sitt barn
Är det vanligt att andra lägger sig i hur man väljer att uppfostra sina barn och dumförklarar en för vad man tycker? Jag blir så trött!
Har sagt flera gånger att jag inte vill att dottern ska få onödigt socker i sig. Jag vill inte smula en mjuk kaka till henne och ge, eller låta henne smaka på te!
Idag så var jag med en person varpå hen sa till mig att ge dottern en mjuk kaka, jag sa tydligt nej och vad gör hen då? Försöker ge dottern det själv med fingret! Hann sätta stopp. Är absolut inte en sån som är emot socker, frossar själv i mig mängder. Men vill inte lära dottern att äta för mycket socker pga tänderna.
Säger att jag inte vill att dottern ska titta på tv då det stör koncentrationen, får hånande blickar som om jag vore dum i huvudet och inte heller det respekteras.
Blir anklagad för att ha "förstört dottern" då jag lärde henne att bli buren. Men grejen är att hon varit sådan sedan BB, vill inte ligga ner själv. Men tydligen bör jag lära henne att skrika ensam utan att ta upp henne och gör jag det så får jag skylla mig själv som har svårt att göra saker (laga mat, städa osv)
Jag borde och borde hela tiden och det jag säger respekteras inte. Antingen är det för att jag är ung eller för att det är första barnet. Brukar folk lägga sig i sådär? Hur sätter man stopp för sånt?
Kanske värt att tillägga att dottern precis blivit 5 månader.