Inlägg från: Anonym (Jolle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jolle)

    Beroende av PORR!

    Kollar en hel på porr och i vissa perioder i livet gjort det för mycket. 

    I mitt fall har det handlat om att jag inte realiserat min sexualitet ordentligt. Nu fattar jag varför jag kollat på porr, gör det fortfarande ibland men har ingen ångest alls över min relation till porr, vilket jag hade förr.

    Eftersom din man har flera beroenden tror jag han har feta problem inombords, nertryckta känslor, tankar kanske kring sexualitet men kan vara mycket annat.

    Eftersom problematiken inte gått över kommer han antagligen inte lyckas fundera ut vad problemet är på egen hand utan behöver hjälp. Alla sådana förändringar och sanningar som behöver komma upp till ytan för att ge en bestående förändring är inte lätta att göra eller hantera eller erkänna. Ska du ta dig ut med honom på andra sidan får du vara extremt diplomatisk, vara beredd på förändringar och accepterande och ett långt arbete för att komma i mål. Kommer dock vara skit jobbigt för er båda att få bukt med detta tror jag då beroende problematiken är så genomgående och omfattande som den verkar. 

    Ska du på något sätt hänga kvar i detta och han är inte sån som inte vill ha hjälp eller inte vill prata blir det ännu svårare. Du kan försöka hjälpa honom att faktiskt förstå var beteendet kommer ifrån. Vad som döljer sig längst ner i honom och det kräver extremt stor tålamod från din sida, han måste känna fullt ut att han kan lita på att du inte dömer honom eller förnedrar honom i detta i så fall annars öppnar han sig aldrig.

  • Anonym (Jolle)

    Det andra alternativet är så klart att ställa ultimatum, nu söker du hjälp annars dumpar jag dig och hoppas och låta att terapin löser problemet år dig/er.

Svar på tråden Beroende av PORR!