Anonym (B) skrev 2016-12-04 14:19:21 följande:
Det är mer ditt ansvar som helt utomstående att inte sitta och förneka hur det går till. Du vet ju inte. Det enda du är bra på är att svänga dig med fina ord och statistik som för dig endast är siffror. För mig är dessa siffror potentiella liv, barn.
Själv skulle jag aldrig sitta och säga att någon ljuger.. I ett ämne jag inte har någon erfarenhet av.
Jag gör mitt jobb. Vissa dagar är tuffare än andra. Har ingen mer avsikt än att upplysa personer som du, som inte har en aning om hur det går till i praktiken, som sitter och skriver på fotum att "så går det minsann inte till".
Jag har arbetskamrater som fått gå pga att de protesterar mot hur en del sena aborter går till.
Så din "omsorg" om dessa barn sträcker sig inte längre än att sitta och gnälla på ett anonymt forum?
Ditt jobb är viktigare än barnen, är det det du säger? Varför ställer du högre krav på oss andra än du gör på dig själv? Du förnekar det som händer lika mycket som du säger att vi andra gör, ännu mer faktiskt, eftersom du, trots att du vet hur det går till, inte gör något för att ändra på det.
Hyckleriet har fått ett ansikte!