Jobbar som sjuksköterska men vantrivs så, kan någon hjälpa mig med idéer vad jag kan göra ist?!
Hej.
Jag jobbar som sjuksköterska på en avdelning på ett sjukhus. Har jobbat i snart 2 år. Är så himla less och ledsen över att aldrig veta om vi är bra bemannade eller för få. Vår grundbemanning har sänkts med en sjuksköterska per pass, och inte ens det får vi ihop.
Är less på att vården på avdelningen inte funkar och är less på att min kompetens går åt till källsortering, disk, mat och städ.
Jag brinner för friskvård, tycker det är kul att peppa patienter till att våga och försöka. Uppmuntra till det friska.
Därför känns inte riktigt vårdcentral med såromläggningar och hemsjukvård riktigt rätt heller...
Min dröm är ju bättre betalt, inte jobba helger eller framförallt inte röda dagar iaf och att jobba med friska individer. Trivs bra i möten med patienter, men just nu "äter dessa möten upp mig" då jag känner att jag inte mäktar med,hinner eller orkar. Mår inte bra av mitt nuvarande jobb.
Vad kan jag jobba med???
Är inte jättepepp på en helt ny utbildning eller vidareutbildning egentligen. Tänker att det borde finnas ett sådant jobb för mig som sjuksköterska!
Kan någon hjälpa och/eller peppa?!?!