Underligalivet skrev 2016-12-05 22:13:51 följande:
Tack detsamma <3
Var snart ett år sedan då jag verkligen trodde att jag var gravid, nyår, höll tummarna att detta år skulle bli bebis. Men precis innan tolvslaget kom mensen. Som en käftsmäll, inte i år. Nu är ett nytt år snart slut, snart tolv besvikelser igen liksom. Vissa månader går bättre, försöker intala mig att det inte är dags än.
Har heller ingen i min sits. Min bästa vän och jag följdes åt under barnlöshetslängtan, men sen blev hon gravid. Flyttade. Gled isär. Min partner tror att det kommer när det är dags. Känner mig sjukt ensam, men ser ju online att vi är fler. Hur hanterar era partners det?
Jag försöker bli bättre att faktiskt säga till folk att jag försökt men det inte gått hittills, när de där svidande "bill inte du ha barn då" kommer. Det är lite skönt att se folk tystna, tänker att de kanske fattar att det är en väldigt privat fråga.
förstår hur du känner, vi har en insemination till och om den inte lyckas blir det IVF och jag har hört att det är ca 7-12 månaders väntetid så blir nog inget barn för oss förrän 2018 vilket känns väldigt jobbigt att tänka på, då vill man ge upp lixom.
Min kille hanterar det bra, han är stark men han tycker det är väldigt jobbigt, är väldigt frågvis när vi är på läkarbesök och sånt. Men jag tror han försöker vara stark för min skull, vi pratar inte så mycket om det längre på grund av att vi inte vill uppröra varandra. Det är svårt. Hur hanterar din det?
Ja det är jobbigt när folk frågar om man inte vill ha barn, jag är 26 så många som frågar varför vi ej skaffat eller "är de inte dags snart", dom gör de ju inte för att dom menar något illa men vist svider det i alla fall. Ibland säger jag som de är och ibland orkar jag inte prata om det.