• Mizzys

33 år och saknar vänner

Hej! Du är inte ensam om att känna så.

Jag är också 33år och har haft två nära vänner, känns som att vi växt ifrån varandra och vårt förhållande är mer ytligt idag. Är väldigt ledsen över detta och jobbigt att känna att man inte har så mycket gemensamt längre.

Det är svårt stt hitta nya vänner. Jag hade också velat hitta nya vänner att umgås med även parvänner.

Det blir ju lite svårare ju äldre man blir

, är gift och har ett barn.

• Mizzys
    Sommars skrev 2016-12-06 20:13:36 följande:

Verkar inte som att jag är ensam om detta. Är ju en social person...men som sagt...upplever att de flesta har så fullt upp med sitt. Har du någon hobby? Jobbar du?

Hej! Ja jag är också en väldigt social person och gillar stt umgås med vänner. Vet egentligen inte vad som hände mer än att vi har växt ifrån varandra och jag känner att de "vänner"jag har inte anstränger sig lika mycket för mig som jag gör för dem. Har nästan släppt dem helt ich anstränger mig inte längre till att få ihop dejter.

Ja jag har fast jobb och har precis blrjat med en ny "hobby".

Jag umgås ibland ned några ifrån jobb, men saknar den där vännen man ringer när msn är ledsen och bara hon vet hur hon ska göra för att få mig att må bättre eller vännen msn ringer direkt när något roligt har hänt.

Förstår fu vad jsg menar :)?
  • Mizzys
    Sommars skrev 2016-12-07 11:10:58 följande:

Förstår dig helt o hållet! Har med gamla nära vänner som jag försöker på till träffar med men får ofta avbokningar pga sjukdom. Och så kan det bli ibland...det är jag helt med på. Kan iaf tycka att andra då kan anstränga sig mer för att vilja ses.....upplever att de inte så gärna vill träffa mig. Så känns det iaf...inget jag säger till dom....

Precis så känner jsg med, alltid hag som fixar träffar ich middagar ingen snnan anstränger sig.

Grejen är att jag har sagt ifyån men inget har ändrats. Helt ärligt så är jag hellre ensam än att ha kassa vänner. Är så himmla trött på att tänka på det.
Svar på tråden 33 år och saknar vänner