Inlägg från: Mooomin |Visa alla inlägg
  • Mooomin

33 år och saknar vänner

Samma här! Jag vet inte riktigt vad som hänt, men helt plötsligt är jag helt ensam. När jag blev gravid så blev min telefon helt tyst. De vänner som oxå har barn bor i en annan stad (jag har flyttat). Jag brukade vara väldigt social men det känns som att något händer när man kommer upp i denna ålder (34)!?

• Mooomin
    Sommars skrev 2016-12-04 20:29:19 följande:

Tycker jag ser massa folk som umgås när.man kollar på Instagram o fb. Jag känner mig ensamstående i världen ibland... alls har fullt upp med sitt. Men man får väl försöka gå ngn kurs eller börja träna men det är ju inte som när man är liten och går fram till vem som helst o frågar om man ska leka? *skratt* var bor du? Umgås du och din partner med n0gra?

Jag vet, jag ser det oxå. Och de få jag umgås med lite då och då har typ alltid fullt upp.

Problemet för mig är att jag tränade jämt förut, nästan varje dag, det var väl mest där mina vänner och mitt umgänge fanns, så när jag blev gravid så slutade folk höra av sig. (Gravid=kunde inte träna/gå pga foglossning)

Jag bor i Uppsala, svår stad att komma in i om man inte är härifrån. Nja, vi har ett väldigt litet umgänge med andra, det är lite då och då bara..
  • Mooomin
    Fru Ve skrev 2016-12-06 22:00:12 följande:

Lättaste sättet att träffa nya bekantskaper som blir vänner tycker jag är via jobbet eller andra som har barn i samma ålder och man lär känna föräldrarna. Jag har själv en vän jag umgås med rätt ofta, men resten är mer ytligt. Dock skulle jag nog kunna odla närmare vänskap med någon mer om jag ville. Har inte tid i nuläget.

Nu blir jag nyfiken. :D Vad är det som gör att du inte har tid? Det är nog det här vi andra "ensamma" undrar, just det här att alla andra verkar ha så fullt upp.
  • Mooomin
    Fru Ve skrev 2016-12-07 08:42:08 följande:

Ja så tycker jag också det är. Men folk som är 10-20 år äldre än mig verkar återgå mer till umgänge med vänner, gå ut på krogen m.m. Tror det påverkar mycket att folk har småbarn och man måste planera allting så noga så man orkar inte. Jag umgås en del med vänner som också har barn. Men då gäller det ju att det är vänner vars barn mina barn leker bra med. Blir det mest tjafs mellan barnen eller att de inte kan hitta på något orkar man inte.

Umgås du inget utan dina barn med?
  • Mooomin
    Fru Ve skrev 2016-12-07 09:11:00 följande:

Ibland, men det är rätt svårt. Både min man och jag jobbar skift så ofta är man ensam med barnen då man väl är ledig. Måste alltså ha barnen med mig om jag ska träffa vänner (om jag inte ordnar barnvakt). Vilket såklart gör det lite mer klurigt. Och man kan ju inte göra vad som helst. Kanske därför jag inte orkar umgås så mycket.

Jaha, då förstår jag..
Svar på tråden 33 år och saknar vänner