Inlägg från: Sommars |Visa alla inlägg
  • Sommars

33 år och saknar vänner

Hej! Skriver nu ngt som är aningen pinsamt men dagens sanning. Jag har inte direkt några vänner att umgås med? Har 4 st nära vänner men vi hörs av via sms men vi ses sällan. Dom har fullt upp med sitt och bor inte i samma stad. Jag vill träffa nya människor! Hur gör man det som vuxen? Jag är en tjej som gillar mode, barn och hitta på roliga saker men är mkt ute efter en simpel fika. Jag har sambo...hus..hund...2 barn och ett jobb.

• Svar på tråden 33 år och saknar vänner
  • Sommars
    Kjell2 skrev 2016-12-04 14:48:09 följande:

Aktivera sig i någon trevlig förening.

Bjuder i grannar, kollegor och andra ytliga bekanta på adventsfika

Hänger med alla aktivitet som ordnas på jobb och liknande

Gå en kurs

Jag går faktiskt en kurs och fått iaf 2 nya bekantskaper men blir inget mer än så. Jag själv får nog också bjuda till men det känns lite pinsamt att fråga om den andra personen vill ta en kopp kaffe tex. Jag vet inte varför jag känner så för jag själv skulle bli glad om ngn frågade. Alla har så fullt upp med sitt upplever jag så jag vill inte besvära...
  • Sommars

Jag bor i närheten av Örebro! Själv då? Nej precis....är ju inte bara åka heller när man har barn o så. Har du ngn hobby ?

• Sommars
    Mooomin skrev 2016-12-04 19:40:27 följande:

Samma här! Jag vet inte riktigt vad som hänt, men helt plötsligt är jag helt ensam. När jag blev gravid så blev min telefon helt tyst. De vänner som oxå har barn bor i en annan stad (jag har flyttat). Jag brukade vara väldigt social men det känns som att något händer när man kommer upp i denna ålder (34)!?

Tycker jag ser massa folk som umgås när.man kollar på Instagram o fb. Jag känner mig ensamstående i världen ibland... alls har fullt upp med sitt. Men man får väl försöka gå ngn kurs eller börja träna men det är ju inte som när man är liten och går fram till vem som helst o frågar om man ska leka? *skratt* var bor du? Umgås du och din partner med n0gra?
  • Sommars
    Myloveolivia skrev 2016-12-04 21:33:36 följande:

Hej! Du är inte ensam om att känna så.

Jag är också 33år och har haft två nära vänner, känns som att vi växt ifrån varandra och vårt förhållande är mer ytligt idag. Är väldigt ledsen över detta och jobbigt att känna att man inte har så mycket gemensamt längre.

Det är svårt stt hitta nya vänner. Jag hade också velat hitta nya vänner att umgås med även parvänner.

Det blir ju lite svårare ju äldre man blir

, är gift och har ett barn.

Verkar inte som att jag är ensam om detta. Är ju en social person...men som sagt...upplever att de flesta har så fullt upp med sitt. Har du någon hobby? Jobbar du?
  • Sommars
    number2 skrev 2016-12-04 22:04:43 följande:

Känner igen det jag med. Är 27 år, gift och ett barn. Har egentligen bara 1 vän jag umgås med ibland de andra har på något sätt blivit bekanta bara..tråkigt.

Jobbar du? Har du ngn hobby?
  • Sommars
    Mooomin skrev 2016-12-06 22:15:32 följande:

Nu blir jag nyfiken. :D Vad är det som gör att du inte har tid? Det är nog det här vi andra "ensamma" undrar, just det här att alla andra verkar ha så fullt upp.

Ja...det vill jag med veta. Själv skulle jag vilja lägga tid åt just mer vänskap. Det som fattas i mitt liv just nu.
  • Sommars
    Myloveolivia skrev 2016-12-06 23:29:43 följande:

Hej! Ja jag är också en väldigt social person och gillar stt umgås med vänner. Vet egentligen inte vad som hände mer än att vi har växt ifrån varandra och jag känner att de "vänner"jag har inte anstränger sig lika mycket för mig som jag gör för dem. Har nästan släppt dem helt ich anstränger mig inte längre till att få ihop dejter.

Ja jag har fast jobb och har precis blrjat med en ny "hobby".

Jag umgås ibland ned några ifrån jobb, men saknar den där vännen man ringer när msn är ledsen och bara hon vet hur hon ska göra för att få mig att må bättre eller vännen msn ringer direkt när något roligt har hänt.

Förstår fu vad jsg menar :)?

Förstår dig helt o hållet! Har med gamla nära vänner som jag försöker på till träffar med men får ofta avbokningar pga sjukdom. Och så kan det bli ibland...det är jag helt med på. Kan iaf tycka att andra då kan anstränga sig mer för att vilja ses.....upplever att de inte så gärna vill träffa mig. Så känns det iaf...inget jag säger till dom....
Svar på tråden 33 år och saknar vänner