• Kakmonsterarg

    Hade ni velat leva om ni inte hade en familj?

    Om ni sen tonåren inte haft kontakt med er familj och även knappt har några vänner hade ni velat leva då? Är livet ens värt leva då? Du sitter hemma på jul och nyår ensam år efter år. Du är bara 30 år.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade ni velat leva om ni inte hade en familj?
  • lövet2

    Det där har att göra med hur man mår inuti - inte hur mycket släkt och vänner man har. Många har allt och mår ändå skit. Andra har just ingenting men är lyckliga ...

  • Dixie

    Visst är det värt att leva. Om jag inte har kontakt med familjen måste det ju finnas en anledning till detta - kanske jag är lyckligare utan denna kontakt?!

    Om jag sitter hemma är det för jag är nöjd med det - är jag inte nöjd då gör jag något åt situationen!

  • Purplecat12

    Du kan alltid hitta flera vänner eller skaffa djur.

    Jag tycker inte att biologiska släktingar är automatiskt viktigare än andra människor.

    Kärlek och hur man behandlar varandra som räknas , inte ett samlag för 30 år + ca 9 månader sen...

  • Ullabellasekreterare

    Man kan väl umgås med andra människor? Kan tänka mig att umgås med vänner istället för just familjen.
    Ett år var jag tvungen att vara kvar i en annan stad pga jobb över jul, då umgicks jag med kompisar istället. Det var också mysigt. 

    Dessutom finns väl massor av aktiviteter för de i samma sits.. Jag har faktiskt funderat på att hjälpa hemlösa någon jul istället för att umgås med familjen. Jag är lite trött på jul med min familj tbh. 

Svar på tråden Hade ni velat leva om ni inte hade en familj?