• DevilsDaughter

Vabba IGEN?

Hej!
    Dottern fick scharlakansfeber förrförra fredagen och fick då pencillin. Vi Vabbade för henne i en vecka fre 18:e- fre 25:e. Nu idag måndag 5/12 är hon sjuk igen med hosta och feber. Behöver jag sjukintyg för att ta vård av barn idag och troligtvis imorgon?

• Svar på tråden Vabba IGEN?
  • DevilsDaughter

Tack för svar! Vet du vart gränsen går? Alltså hur länge barnet ska vara friskt mellan vabbtillfällena?

• nattuss89

Min son började dagis nu i höst och sen dess har det vabbats nästan var och varannan vecka. Så jag antar att dom informerar en om dom tycker att intyg behövs. Barn kan ju faktiskt drabbas av en sjukdom ena veckan, och en annan den andra, så det är ju inte så "jättekonstigt" tror jag. Ring annars Försäkringskassan om du vill vara extra säker :)

• cosinus

Jag tror eg inte det är någon gräns. Tror det räcker med en dag frisk så länge som man nyanmälder vab då.

Det är ju per barn också så har man flera kan man vara hemma mer än en vecka i rad bara man s a s byter barn att vabba för.

• DevilsDaughter

ok tack för svar!
    Det är ju så att även barn behöver sjukintyg från 8:e dagen, så vi bad ju om intyg dag 8 i förra sjukdomsperioden, har dock inte fått det än och fk har ännu inte bett om det.  

Svar på tråden Vabba IGEN?