• Anonym (Silence)

Kan man blockera alla samtal?

Jag vill bara ha min telefon som hjälpreda, klocka, kalender osv och vill inte ta emot några samtal. Har hittat appar där man kan blockera enskilda nummer men kan man bli av med samtalsfunktionen helt så att inga samtal alls går fram?

• Svar på tråden Kan man blockera alla samtal?
  • Anonym (Silence)
    Stårschan skrev 2016-12-05 15:38:31 följande:

Ta ut SIM.kortet?

Då stryps väl även all surf? Den måste vara kvar, det är bara samtal jag vill ha bort. Lyssnar mycket på ljudböcker och det stör mig när det blir en paus i dom för att det kommer ett samtal.
  • Stårschan

Sätt den i flygläge när du inte behöver surfa då.

• Stårschan

(Då räknar jag ju med att ljudböckerna redan är nedladdade, eller streamar du dem?)

• Gryntroll

På min Samsung kan man det via Program - Telefon - Fler inställningar - Samtalsspärr - Röstsamtal - Alla inkommande samtal

Har dock inte testat, men tycker det låter som den funtionen du är ute efter

• LFF

Sätt telefonen på Stör ej och dygnet runt. Då släpps inga samtal fram alls om man inte vill.

• Carambolan

Ja, "stör ej"-läget är toppen. Den släpper däremot igenom samtal om en person som finns i kontaktlistan ringer två gånger inom fem minuter, vilket är toppen om man behöver bli nådd i nödfall.

• Anonym (Great minds Think alike)

Du kan sälja mobilen och skaffa en iPad? :)

• LFF
    Carambolan skrev 2016-12-05 15:51:51 följande:

Ja, "stör ej"-läget är toppen. Den släpper däremot igenom samtal om en person som finns i kontaktlistan ringer två gånger inom fem minuter, vilket är toppen om man behöver bli nådd i nödfall.

Det kan man stänga av om man vill. På min Samsung S6 är det 15 minuter :) På jobbets iPhone är det 3 minuter :)
  • Nyfikna72

Om du inte har nåt behov av att ringa själv så låter det ju onekligen som en vanlig surfplatta skulle passa bättre.

• LFF
    Nyfikna72 skrev 2016-12-05 16:01:24 följande:

Om du inte har nåt behov av att ringa själv så låter det ju onekligen som en vanlig surfplatta skulle passa bättre.

Fast en surfplatta är ju jäkligt jobbig att stoppa i fickan och lyssna på när man går en promenad tex. (vet självklart inte hur TS lyssnar på sina ljudböcker).
  • Anonym (Silence)
    Nyfikna72 skrev 2016-12-05 16:01:24 följande:

För otympligt att bära runt på t ex på promenad.
  • Nyfikna72

Om man känner för att köpa en stor platta så blir det ju besvärligt såklart men tro det eller ej, det finns i telefonstorlek också.

• Anonym (Silence)

Hm en surfplatta är nog heller inte vad jag söker. Även om det i princip aldrig händer så måste jag ändå kunna ringa ut, det känns som ett ansvar man har att kunna skaffa hjälp när man har flera djur. Ringa efter taxi när man är i skogen och något händer, få tag i veterinär osv

• Cecese

Byt nummer och ge det inte till någon. Har de inte ditt nummer kan de inte ringa. 

• Anonym (Silence)
    Cecese skrev 2016-12-05 16:32:48 följande:

Byt nummer och ge det inte till någon. Har de inte ditt nummer kan de inte ringa. 

Man (eller jag iallafall) får ju en del samtal även från andra ställen än de som är ens kontakter. Övervägande såna samtal för min del
  • LFF
    Anonym (Silence) skrev 2016-12-05 16:35:26 följande:
    Man (eller jag iallafall) får ju en del samtal även från andra ställen än de som är ens kontakter. Övervägande såna samtal för min del
    Med Stör ej kan du välja att den bara släpper igenom nummer som finns i dina kontakter. Alla andra går direkt till röstbrevlåda (om man har sådan).
  • Anonym (Silence)
    LFF skrev 2016-12-05 16:40:04 följande:

Med Stör ej kan du välja att den bara släpper igenom nummer som finns i dina kontakter. Alla andra går direkt till röstbrevlåda (om man har sådan).

Okej så den som ringer då kommer att få uppfattningen att linjen är upptagen? Det vore det bästa, att jag kan ringa tillbaka när det passar och utan att jag blir störd av ringandet, men utan att någon tror att jag bara "skiter i" deras samtal
  • LFF
    Anonym (Silence) skrev 2016-12-05 16:53:03 följande:
    Okej så den som ringer då kommer att få uppfattningen att linjen är upptagen? Det vore det bästa, att jag kan ringa tillbaka när det passar och utan att jag blir störd av ringandet, men utan att någon tror att jag bara "skiter i" deras samtal
    Nej, antingen så släpper den igenom de telefonnummer som du satt som ok eller så släpper den inte igenom något utan det går direkt till röstbrevlåda. Om den som ringer, ringer en gång till inom en viss tid (15 minuter på min samsung s6 och tre minuter på min iphone 5s, valfri inställning) så släpps numret igenom automatiskt om man valt att aktivera den inställningen. Titta på hur det ser ut på din telefons inställningar för Stör ej. Man kan även välja att den inte släpper igenom notifikationer, då är det så gott som bara alarm som fungerar. 

De av dina nära och kära som du vill ska kunna nå dig kan du ju berätta det för dem, att du har satt på funktionen Stör ej, men att du ringer dem så snart du har möjlighet när du sett att de ringt.
  • Coccolina
    Carambolan skrev 2016-12-05 15:51:51 följande:

På min Sony z5 compact så kan jag ställa in stör ej läget så att antingen prioriterade samtal kommer fram, bara larm, eller telefonen är helt tyst (då kan jag inte ens lyssna på musik dock....

Kan välja om det skall vara till nästa väckarklocka, X antal timmar framåt eller tills jag stänger av det...

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Kan man blockera alla samtal?