• Angelicas123

Dalacin i tidig graviditet?!

Hej! Jag har alldeles nyligen fått reda på att jag är gravid. Det är fortfarande väldigt tidigt, mensen har precis uteblivit så jag är bara i början av vecka 4. Jag har en kraftig bakteriell vaginos och fick dalacin vagiatorer utskrivet förra veckan innan graviditeten var bekräftad. Har ännu inte hunnit behandla mig med dalacinen då jag fick rådet att avvakta till efter mens. Nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Jag vet att bakteriell vaginos kan orsaka missfall och vill bli av med infektionen, men det avråds att använda dalacin under första delen av graviditeten då det inte finns tillräckligt med information om säkerheten. Blev uppringd av gynekologen som skrev ut dom som först sa att jag inte skulle oroa mig om jag redan hade behandlat med dalacin, men när jag förklarade att jag inte hunnit göra det sa hon att jag inte bör använda dom och ändrade sig sedan igen och sa att jag kan behandla. Jag är helt förvirrad och vet inte vad jag ska göra. Bör jag vänta i 8 hela veckor tills efter v 12 och riskera att få ett missfall pga infektionen, eller ska jag behandla trots att man inte vet vilka konsekvenser det kan få? Har någon varit i samma situation och har erfarenhet av dalacin under graviditetens första veckor? Är jätte tacksam om någon vet och kan svara

• Svar på tråden Dalacin i tidig graviditet?!
  • Zarizen

Finns ett antibiotikafritt medel mot bv som funkar lika bra som doktorerna här börjat skriva ut. Donaxyl! Be att få det utskrivet! Har oxå problem med bv som kommer och går och senaste året har jag bara behandlat med Donaxyl.

Svar på tråden Dalacin i tidig graviditet?!