• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Diana V
    Clefairy skrev 2016-12-13 17:12:46 följande:

Jag har inte heller symtom, igår mådde jag lite illa men inte så att jag kräktes. Bara lite allmänt illamående. Testade positivt för en vecka sen, tog idag mitt andra clearblue digital för att vara säker på att graviditeten fortskrider, haha. Det här har känns som den längta veckan i mitt liv! Och att ens tänka på hur länge det är kvar till rul får mig att vilja gråta av frustration, haha.

Hoppas på att få kub, mest för att se att jag inte inbillat mig typ, men får verkligen alla som vill ha det? Jag är ju bara 26, utan indikationer på kromosomfel...

Hej ja man får göra de men får betala de själv.
  • Madfih072
    Diana V skrev 2016-12-13 22:59:45 följande:

Hej ja absolut de kan du lita på. Kul då är vi beräknad samma dag...:) lycka

Vad kul! Hoppas det går bra för oss! Jag har inskrivning nästa vecka vilket jag tycker är tidigt men det gör mig ingenting :)
  • Diana V
    Madfih072 skrev 2016-12-14 06:23:10 följande:

Vad kul! Hoppas det går bra för oss! Jag har inskrivning nästa vecka vilket jag tycker är tidigt men det gör mig ingenting :)

Ja vi får hoppas att allt går bra! Är i vecka 5 4+1 tänkte ringa nästa vecka. Ja nä det är härligt att får komma dit så känns de kanske mer verkligt för en. :) jag ska också göra kub test. Är 29 fyller 30 den 7/1. Känner att jag vill göra de. Tror de kostade 1500kr
  • andem8491

Hej! Jag plussade 12/12 och är beräknad till 18/8-2017. Jag och sambon har försökt i 3 månader och förra månaden plussade jag 4/11 men fick MF efter en vecka. Nu hoppas jag innerligt att det håller sig hela vägen! :)

• Monstermama

Hej!

Jag plussade idag, 2 dagar innan bim, med bf 23/8. Mitt tredje barn, och mitt och min mans andra gemensamma. Spännande!

• Astridsmama15

Igår testade jag ett cb med veckoindiktator. Lyckan är total! Samtidigt som jag är orolig. Hade mf i november så det verkar som att vi blev gravida direkt. Någon mer som blivit gravid direkt efter mf?

Grattis till alla som plussat!

• Emmeelie
    Astridsmama15 skrev 2016-12-14 14:00:40 följande:

Igår testade jag ett cb med veckoindiktator. Lyckan är total! Samtidigt som jag är orolig. Hade mf i november så det verkar som att vi blev gravida direkt. Någon mer som blivit gravid direkt efter mf?

Grattis! Jag vart de för några år sedan. Måste fått ägglossning som vanligt efter MF.
  • Treansresa
    Astridsmama15 skrev 2016-12-14 14:00:40 följande:

jag är nu gravid direkt efter ett tidigt missfall i vecka 6
  • semlan24

Hoppar in här jag med! Plussade för några v sedan och bf blir 4/8! Har en dotter sen tidigare på 2 år, så detta blir andra barnet om det vill sig :) Mår illa som sjutton och har yrsel och magkatarr :/

Tänkte kolla, var kommer alla ifrån? Själv bor jag i Uppsala och skulle va kul att veta om det är fler härifrån :)

• lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-12-13 09:31:21 följande:

Tack! Jag har faktiskt också en bra känsla denna gång, känner mig så gravid liksom! Men blod gör en ju alltid hispig... Hur mår du?

Såklart!

Känner molvärk emellanåt.. men inte jättemycket!

Är TRÖTT och jag halsbränna och mår lite lätt illa när jag har ätit. Annars mår jag väldigt bra.
Svar på tråden BF Augusti 2017