• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Angel in sight
    pelleandersson skrev 2016-12-18 10:40:26 följande:

Om du känner dig orolig så kan du ju alltid få gå till gynjouren. Annars tycker jag v 18 låter jäkligt sent! Förstår att du tycker det blir en jobbig väntan!

Ja det är lite märkligt tycker jag när många andra kommuner verkar ha andra regler. Får se hur jag gör. Just nu är jag inte så orolig. Dessa känslor pendlar verkligen. Jag vill bara gärna veta att den faktiskt lever innan vi berättar för våra barn.
  • Angel in sight

Hur mår ni? Vecka 7 började för oss igår och då började illamåendet pågå hela dagen. Innan var det lite och mest morgonen men igår var det konstant hela dagen. Kan äta och spyr inte i alla fall. Brösten ömmar fortfarande och jag är trött. Passande dagar att vabba lite med ena dottern som är förkyld.

• Ia82F
    Angel in sight skrev 2016-12-20 10:41:52 följande:

Hur mår ni? Vecka 7 började för oss igår och då började illamåendet pågå hela dagen. Innan var det lite och mest morgonen men igår var det konstant hela dagen. Kan äta och spyr inte i alla fall. Brösten ömmar fortfarande och jag är trött. Passande dagar att vabba lite med ena dottern som är förkyld.

Hej! Vecka 7 började för oss i lördags! Mår som du, men har legat i influensa också, så det har varit extra jobbigt... Börjar iallafall må mycket bättre! Snart jullov oxå jag som jobbar som lärare får några extra vilodagar

Kram
  • Januari2016
    Angel in sight skrev 2016-12-20 10:41:52 följande:

Jag mår illa mest hela tiden, har ännu inte spytt men går omkring med ett konstant illamående dygnet runt :( är idag 6+5, idag kände jag mig tvungen att berätta till min chef o förklara mig. Känns dumt när jag inte riktigt orkar jobba som tidigare, men att va illamående o yr o jobba dom städare på ålderdomshem är inte det enklaste. Är superstressad att jag ska börja spy inne på rummen hos de boende..
  • carrolinea
    Ia82F skrev 2016-12-20 11:44:46 följande:

Hej! Vecka 7 började för oss i lördags! Mår som du, men har legat i influensa också, så det har varit extra jobbigt... Börjar iallafall må mycket bättre! Snart jullov oxå jag som jobbar som lärare får några extra vilodagar

Kram

Hej, roligt med fler lärare :) ska bli grymt skönt med jullov. När kommer du berätta för dina elever?

Här börjar vecka 7 imorgon och mår illa vissa dagar och som idag galen halsbränna, men är mest trött
  • mariama
    carrolinea skrev 2016-12-20 14:32:21 följande:

Hej, roligt med fler lärare :) ska bli grymt skönt med jullov. När kommer du berätta för dina elever?

Här börjar vecka 7 imorgon och mår illa vissa dagar och som idag galen halsbränna, men är mest trött

Jobbar också som lärare :) I högstadiet. Kommer nog vänta ett tag med det, beror lite på hur tidigt det syns :)
  • pigne

Jag går också in i vecka sju imorgon och har mått illa sen i fredags. Jobbar i bageri/butik så det är riktigt jobbigt att försöka dölja detta... är ganska lugnt med illamåendet dagtid med på morgonen och kvällen är det jobbigt. Plus att jag är fruktansvärt trött/dåsig/hängig. Hoppas det går över snart...

• Misscaswell

Närmar mig slutet av v 7. Mår småilla hela tiden. Spyr inte och kan äta, men tycker det mesta är illaluktande och oaptitligt... var tvungen att lämna ett möte idag för att jag inte stod ut med den intensiva kaffedoften där inne :/ Var inte alls så doftkänslig förra gången!

• Angel in sight
    Januari2016 skrev 2016-12-20 11:55:14 följande:

Jag mår illa mest hela tiden, har ännu inte spytt men går omkring med ett konstant illamående dygnet runt :( är idag 6+5, idag kände jag mig tvungen att berätta till min chef o förklara mig. Känns dumt när jag inte riktigt orkar jobba som tidigare, men att va illamående o yr o jobba dom städare på ålderdomshem är inte det enklaste. Är superstressad att jag ska börja spy inne på rummen hos de boende..

Om detta illamående fortsätter måste jag ju också berätta för min chef. Jobbar som sjuksköterska. Vill helst inte berätta för chefen eller folk på jobbet än när det är så tidigt. Jag mår också halvrisigt generellt. Typ frossa. Läst att det också kan vara symtom.
  • Angel in sight
    Misscaswell skrev 2016-12-20 16:09:32 följande:

Närmar mig slutet av v 7. Mår småilla hela tiden. Spyr inte och kan äta, men tycker det mesta är illaluktande och oaptitligt... var tvungen att lämna ett möte idag för att jag inte stod ut med den intensiva kaffedoften där inne :/ Var inte alls så doftkänslig förra gången!

Jag känner igen det där. Är mycket känslig för olika lukter. Fet mat luktar illa och söta saker och banan.
Svar på tråden BF Augusti 2017