• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Isolinde
    Angel in sight skrev 2017-03-20 12:08:05 följande:

Vi har också rul idag! :). V 19+0. Ska bli spännande. Känner mig smått nervös. Hoppas det går bra för er och oss :)

Det gick jättebra för oss och vi väntar en liten pojke! :D <3

Hur gick det för er? :)
  • Angel in sight
    Vet hur det känns skrev 2017-03-20 13:00:07 följande:

Lycka till idag. Ska ni kolla kön?

Isolinde skrev 2017-03-21 07:58:51 följande:

Tack, det gick bra på ultraljudet :). Allt såg fint ut och efter lite letande tyckte hon sig se att det var en pojke :). Vi har två tjejer sedan innan så det blir spännande. Vi har inte tagit reda på kön förut så det var kul att få göra det en gång.
  • Angel in sight
    Isolinde skrev 2017-03-21 07:58:51 följande:

Glömde skriva grattis till pojken :). Blev ett datum flyttat något? Vi hade 13e augusti och fick nu 11e augusti så inte så stor skillnad.
  • Vet hur det känns
    Angel in sight skrev 2017-03-21 17:23:31 följande:

Tack, det gick bra på ultraljudet :). Allt såg fint ut och efter lite letande tyckte hon sig se att det var en pojke :). Vi har två tjejer sedan innan så det blir spännande. Vi har inte tagit reda på kön förut så det var kul att få göra det en gång.

Grattis till pojken! Har du barn sen innan? Jag väntar också en pojke.. har två tjejer sen innan 7 och 9 år dom längtar efter lillebror. Jag har bf 30/7 men kommer med all säkerhet gå över.
  • Angel in sight
    Vet hur det känns skrev 2017-03-21 19:14:31 följande:

Grattis till pojken! Har du barn sen innan? Jag väntar också en pojke.. har två tjejer sen innan 7 och 9 år dom längtar efter lillebror. Jag har bf 30/7 men kommer med all säkerhet gå över.

Ja vi har två flickor, vilket sammanträffande de är också 7 och 9 år :), stora hinner bli 10 i juni innan bebis kommer i augusti. De önskade sig en lillebror så de är glada. De känns då och då nervösa vilket jag inte hade förväntat mig. Speciellt vår lilla tjej. Hon har blivit mer mammig och vill sova med mig varje natt. Har era reagerat på nåt sånt sätt?
  • Summerchild

Här kommer jag och utkastad ur min egna grupp som jag skapade :( ....eftersom efter ul kom in i augusti gruppen med bf 2 augusti. 4e barnet. 2 flickor och 1 pojke. Min lilla bebis i magen är en pojke och kommer nog heta Elvin. :) ...så hej allesammans!!!

• Vet hur det känns
    Angel in sight skrev 2017-03-21 19:34:52 följande:

Ja vi har två flickor, vilket sammanträffande de är också 7 och 9 år :), stora hinner bli 10 i juni innan bebis kommer i augusti. De önskade sig en lillebror så de är glada. De känns då och då nervösa vilket jag inte hade förväntat mig. Speciellt vår lilla tjej. Hon har blivit mer mammig och vill sova med mig varje natt. Har era reagerat på nåt sånt sätt?

Känns extra roligt att det blir en pojke efter tjejerna. Största tjejen (född 1 augusti) önskade sig en lillebror medans minsta tjejen ville ha en lillasyster. Jag trodde faktiskt att det var en till tjej så jag fick en rejäl överraskning på RUL.
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-03-21 20:15:01 följande:

Här kommer jag och utkastad ur min egna grupp som jag skapade :( ....eftersom efter ul kom in i augusti gruppen med bf 2 augusti. 4e barnet. 2 flickor och 1 pojke. Min lilla bebis i magen är en pojke och kommer nog heta Elvin. :) ...så hej allesammans!!!

Va med i båda grupperna. Det är jag :) Den här verkar verkligen död.. tror mest alla pratar på Facebook.. jag har inte sånt så jag håller mig här på familjeliv.
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-03-21 20:53:39 följande:

Va med i båda grupperna. Det är jag :) Den här verkar verkligen död.. tror mest alla pratar på Facebook.. jag har inte sånt så jag håller mig här på familjeliv.

Jag har inte heller Facebook.... oki trist vi får väl va i juli iaf känner ju alla där... finns inget med 1-15 augusti då?
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-03-22 22:59:16 följande:

Jag har inte heller Facebook.... oki trist vi får väl va i juli iaf känner ju alla där... finns inget med 1-15 augusti då?

Inget jag sett.. blir du och jag som kommer föda sist i den gruppen. Hejja oss :D
Svar på tråden BF Augusti 2017