Är mens i 2,5-3 dagar tecken på fertilitetsproblem?
Jag har sedan jag slutade med p-pillren för ett år sedan haft regelbunden mens och fått positiva ÄL-test varje gång jag använt de plus att jag har mycket ÄL-flytningar tiden runt ÄL. Jag har även blivit gravid en gång efter några månader men det slutade i missfall så vi försöker nu igen.
Nu till "problemet". Jag har mens i 2-3 dagar. Jag har mensvärk i två dagar men första dagen är värst. Det är en mycket riklig mens de två första dagarna. Jag blöder igenom en tampong och en binda fort då. Tredje dagen börjar allting avta tills det är helt borta så mensen brukar vara i 2,5-3 dagar.
Jag kan tycka att det är normalt då mitt "mönster" ser ut såhär varje månad. Att ha en långdragen mens kan bero på att mensen kommit på grund av att slemhinnan brustit då inget ägg kommit. Så jag är glad för att jag inte har det. Men jag hittar ingenting om att ha en kort mens. Men eftersom det kommer så mycket fort borde det bli som en "normal" mens i 4 dagar? Jag kanske bara borde vara glad att min kropp sköter sig extra fort så jag slipper ha mens i flera dagar?