• M  och  M

Synpunkter på ansökan till administrativ assistent

Jag bor i en mellanstor svensk stad och tänker söka ett jobb som administrativ assistent. Jag är anställd som förskollärare men är föräldraledig just nu Kan ni hjälpa mig och ge tips om mitt personliga brev, vad jag kan lägga till och ta bort osv?

Såhär står det i annonsen:

Arbetsuppgifter
    Elevregistrering, rapportering av statistik till SCB, tentamenservice, fakturahantering, dokumenthantering, beställning av varor/material, posthantering, stöd och service till chefer och personal, övriga administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
    Du har erfarenhet av datorarbete och det är meriterande om du erfarenhet från administrativt arbete.

Några Av Verksamhetssystemen Som Används Är
    Heroma
    Wisma
    Procapita
    Aditro

Du är en person som gillar personliga kontakter och gillar att arbeta med stöd och service.

Här är mitt personliga brev som det ser ut just nu:

Söker ni en person som är:

Strukturerad och välorganiserad?

Van vid att jobba i arbetslag och vara ett stöd till andra?

Lätt att samarbeta med?

Och som dessutom älskar administrativa sysslor, då har ni hittat rätt person! Väljer ni mig så anställer ni en väldigt engagerad och motiverad medarbetare till er verksamhet.

Jag såg er annons via **** och jag har länge hållit ögonen öppna efter en tjänst likt denna. I mitt nuvarande arbete dras jag till de administrativa uppgifterna och tar mig gärna an uppgifter som innebär strukturering och dokumentering av olika slag, såsom scheman, utforma likabehandlingsplan, vara länk mellan ledning och personal genom rollen som pedagogisk ledare, förbättra rutiner genom LEAN och så vidare. Jag har under en längre period känt att jag är redo för nya utmaningar och att ta steget mot att ha ett administrativt yrke. Att denna tjänst dessutom är inom en så inspirerande och framåtsträvande miljö som Vuxenutbildningen gör att den känns precis rätt för mig!