När man inte kan hjälpa avundsjukan
Jag och min partner försöker aktivt att skaffa barn... och än så länge inget... Jag är 35+ vilket ju inte gör det hela lättare...
Det börjar bli frustrerande...
Samtidigt så har jag några andra som jag fått veta att de är gravida...
1: Hon är nybliven nykter alkoholist... alltså med i AA/AN sedan i somras. Singel (eller ja hon rör sig kanske mer i polyspektrat men ingen primärpartner) . Sjukskriven/utförsäkrad och har aldrig jobbat en dag i hela sitt liv... Lika gammal som mig (gammal klasskamrat) . Vet om att hon sedan i somras haft åtminstone ett återfall...
2: tjej som nyss fick ny partner. de har varit tillsammans 3-4 månader!!!!!!!
3: en snart 19 årig tjej (dotter till en kollega) " Ja men det kommer gå sååå bra!! jag kommer ta studenten som planerat sedan vara mammaledig innan jag börjar plugga!!! Bor hemma så skall inte bli svårt alls!" (kan tillägga att mamman inte är lika övertygad då hon inte vill sitta barnvakt och att tjejen inte ens klarar sig själv.... och pappan vet man inte vem det är så klart...)
4: En väninna som just blivit arbetslös, dumpat sin sambo som hon har 4 barn med redan. Nu är hon gravid med en gift snubbe som hon var otrogen med mot sin sambo.... Ingen ekonomi och hon bryr sig knappt ens om de andra barnen utan är bara förbannad för att älskaren inte dumpade allt för henne....
5: mitt ex som tillsammans med flickvännen väntar barn, hon är 22..... (detta är väl det som egentligen sticker minst i ögonen då de är ett stabilt par med stabil ekonomi)
och sist men inte minst min partners chef som är 45 som helt plötsligt är gravid hon också... En sladdis till hennes 3 tonårsbarn...
och här sitter jag och måste gratta dem alla samtidigt som jag mest av allt vill skrika "HUR I HELVETE KAN DU FÅ BARN OCH INTE JAG!!!!"
Gråter så fort jag är ensam... Min sambo vet inte längre hur han skall trösta mig, vill inte ens gå ut på stan längre... varje gång jag ser någon som är gravid eller har en liten i barnvagn har jag lust att gå fram och fråga om de verkligen gjort sig förtjänta av att få barn....
jag trodde jag gjorde allt rätt, väntade tills jag hade stabilt jobb, ekonomi som bar, fast förhållande med en stabil och trygg person... Så får alla de där som sket i att se till så barnet får det bra barn hur lätt som helst!!!!!
Ville bara skriva av mig och höra om jag är ensam om att känna så här??