• Anonym (Snyggkollega)

Ska jag kyssa min kollega?

Hej!

Så... För några månader sedan hade vi fest med jobb och jag och min kollega slutade kvällen med att kyssas. Han ville följa med mig hem men jag lyckades trycka ur mig ett NEJ.
    Jag var duktigt berusad och han likaså. 

Jag berättade det för min sambo (som inte var hemma just den helgen) och han sa att det var OK. Han "vet hur jag blir när jag druckit" och då jag sa att det var han som kysste mig och jag sedan sa nej så tyckte han väl att det var ok. Jag var inte helt ärlig där med att vi faktiskt kysstes i typ 10 minuter, utan framställde det mer som om att det var 1 minut.

NU till min fråga.

Vi ska ha fest med jobb igen och kollegan kommer att vara där.
    Jag är sjukt sugen på att hångla upp honom men vet inte om det är OK?

Min pojkvän kommer åka bort med jobb i 2 månader och då kollegan inte bor på denna ort är jag ganska säker på att han aldrig skulle få reda på det.

Kollegan har fru och 3 barn. och jag tvivlar på att hans fru skulle vara Okej med att jag hånglar upp hennes man...

Jag är så himla sugen på att hångla med honom. Inte ligga , bara hångla.
    Kan någon med erfarenhet av att ha ett bra förhållande men som ändå vill hångla med någon snälla hjälpa mig? Hur gick det sen? Gick det att hålla sig till hångel eller ville ni mer efteråt?

Hade ni (killar) förlåtit er tjej om hon hånglat med samma kille IGEN som hon "råkade kyssa en minut på fyllan".

Jag vill inte ljuga för min kille men då vi har sagt att man absolut inte får ta nummer eller ha kontakt igen med någon man flörtat lite med på fyllan (för det är vi båda okej med) så tror jag verkligen att det är att gå över gränsen att hångla med kollegan som jag träffar flera gånger i veckan.. 
    Men samtidigt, borde det verkligen spela någon roll? Om jag har rätt till min kropp så har jag väl det......Det känns lite som att imed att han bara skratta och sa typ "okej" när jag berätta om den förra kyssen så kanske det inte är hela världen om jag gör det igen?

Han ställde inga följdfrågor utan sa bara okej och så fråga han om han följde med mig hem. när jag sa nej till det så var samtalet slut och vi prata om annat.. Han är väldigt öppen och lättsam min kille. Men jag kanske leker med elden när jag tänker såhär............... help

• Svar på tråden Ska jag kyssa min kollega?
  • Anonym (jösses)

du vet inte om det är ok? 

• Anonym (jösses)

Du har ju redan ljugit, det var inte 1 minut, det var råhångel på 10 minuter! Tror du att din kille hade sagt det var ok om han hade vetat hur långe du stod där och utbytte saliv med din kollega? 

Troligen inte eftersom du valde att ljuga. 
    Du inser eftersom du ställer frågan, att det inte är ok att göra om samma sak igen! Och eftersom du verkar ha svårt att kontrollera dig när spriten rinner till, kan det mycket väl gå ännu längre en andra gång. Vill du verkligen bete dig så? Bättre vara singel i så fall 

• Anonym (OMG)

Tycker synd om din pojkvän.

• Anonym (Snyggkollega)

Jo men vi har ett ganska öppet förhållande där man får flörta med andra . Vi har även pratat om öppet förhållande under vissa regler men inte helt kommit fram till hur vi vill ha det. Pojkvännen var med någon annan när vi varit tillsammans i 3 månader (har nu varit tillsammans i 5 år) och han har även haft längre kontakt via sms/facebook med en annan tjej trots att jag sa att det inte var ok. 

Allt det är förlåtet och jag vet att vårt förhållande är annorlunda än andras och jag vet egentligen att det inte är OK att hångla med kollegan eftersom att vi inte faktiskt beslutat att ha öppet förhållande utan bara pratat lätt om det..
    Han ska nu bo på annan ort i 2 månader, är sen hemma i 1 månad och sen borta i 2, så har det sett ut senaste året och ska fortsätta så i ytterligare 1 år. Därför har iv haft prat om att vi kan separera lust från kärlek då det faktiskt är svårt när man är ute att bara sitta där som en nunna.

Det kan ju inte bara vara jag som har förhållande som vill vara otrogen?

Ingen som "bara gjort det"? Ångra ni er? 

• Anonym (Snyggkollega)

Jag är faktiskt attraherad av en mängd olika killar men det betyder inte att jag vill ligga med dem eller vara tillsammans med dem. Hade dock velat hångla med dom. Det har inget med kärleken för min pojkvän att göra. Han är den enda jag vill prata med, vara nära mentalt, ligga med osv. 

Kan ju inte bara vara jag som känner så? Är vi inte alla samma djur som känner attraktion och dragning till alla möjliga människor? 

• Nizon
    Det är ju något allvarligt fel på dig.
    Ibland saknar man faktiskt ord på hur man ska svara på vissa människor.

Det man gör bakom ryggen på sin partner är alltid fel, finns ett undan tag det är om man planerar en överraskning exempel födelsedag alla hjärtans dag osv. Något som man tror är positivt för sin partner. Lögner är alltid fel.

Du har redan gjort ett misstag som du linda in i en lögn, Det bästa du kan göra nu är väll stå för det och berätta för din man att du ljög, sen får du väll säga som det är att du gilla det osv. Sen får du väll bara hoppas att din man är en sån som går igång på det. Först då vet du ju om ni verkligen passar ihop ???

Såg nu att ni verkar redan vara ganska öppna osv, så då är det väl bara berätta och se vad han säger
  • Anonym (En man)

Min fru hånglade med en annan man en gång när hon var onykter. Jag såg det och var väldigt nära att göra slut då. Jag skulle inte ta ett sånt svek en gång till kan jag säga. Det vet hon också om.

Bara för att TS kille verkade ta lätt på hennes förra hångel behöver det inte betyda att han är ok med det igen. Sen finns det ju tydligen en överenskommelse som inte medger hångel med samma snubbe igen. Otrohet är det. Punkt slut.

• Anonym (...)

Varför lämnar du inte din sambo om du nu är sugen på andra?

• Anonym (Men!!)

Jag tänker mer på kollegans fru än din kille. Det må vara ok för din kille men tror du verkligen att detsamma gäller kollegans fru? De har 3 barn tillsammans! Kan du inte hitta någon singelkille att hångla med istället för män som redan är upptagna? Varför leka med elden och riskera att det blir något mer än bara hångel? Du vet redan att du gillade det.

Du gör som du vill men risken är stor att du förlorar stort i slutändan. För hur kul är det om det kommer fram och så många blir sårade? Det handlar inte bara om dig och din kille utan kollegans familj blir inblandade med. Din kollega är btw inte mycket att hänga i granen som flirtar och hånglar (kanske har sex) med andra när han har familj och barn. 

• hurak

Det här är alltså något du inte skulle berätta för din partner? Det känns ju mer rätt att berätta om dina känslor så at du slipper känna att du gör något fel, men om du kan hålla det för dig själv är det väl bara att köra på? Om du var min partner hade jag såklart blivit ledsen om du gjort något som gått förbi vår överenskommelse. Jag hade velat prata om det och kanske ge ett ok.

Kollegan verkar ju vilja mer. Skulle du vara beredd att gå dit? Var du nära senast att inte trycka ur dig ett nej?

• Pussan
    Anonym (...) skrev 2016-12-07 18:03:40 följande:

Varför lämnar du inte din sambo om du nu är sugen på andra?

Ingen går väl genom livet utan att bli sugen på mer än en enda människa?
  • Pussan
    Nizon skrev 2016-12-07 17:19:27 följande:
    Det är ju något allvarligt fel på dig.
    Ibland saknar man faktiskt ord på hur man ska svara på vissa människor.

Det man gör bakom ryggen på sin partner är alltid fel, finns ett undan tag det är om man planerar en överraskning exempel födelsedag alla hjärtans dag osv. Något som man tror är positivt för sin partner. Lögner är alltid fel.

Du har redan gjort ett misstag som du linda in i en lögn, Det bästa du kan göra nu är väll stå för det och berätta för din man att du ljög, sen får du väll säga som det är att du gilla det osv. Sen får du väll bara hoppas att din man är en sån som går igång på det. Först då vet du ju om ni verkligen passar ihop ???

Såg nu att ni verkar redan vara ganska öppna osv, så då är det väl bara berätta och se vad han säger
    Det kanske också är något allvarligt fel på dig som inte kan acceptera att vi är skapta olika. Det faller sig naturligt för många att vara helt monogama, men inte för alla. Man skulle kanske kunna diskutera och argumentera utan att nedvärdera andra människor?
  • Anonym (okiokioki)

Hur har du tänkt det ska gå till.

"Hej du, jo du vet den där kollegan som jag hånglade med.... Vi gjorde det igen. Du sa ju oki förut. Det var bara en minut sen sa jag nej!!"

Låter skitbra höreduru.

Skulle jag varit din kille skulle jag sagt.

"Det är totalt oki, jag menade inte 'oki' som i 'nu undrar jag om du är riktigt funtad' utan mer verkigen OKI. Jag tycker seriöst vi kan annordna dagsminutträffar för er två, vi kan inreda ett rum i vår lägenhet för den specifika aktiviteten med bardisk osv. Jag vet ju att du bara blir så när du är onycker. Du är så duktig som håller dig inom en minut. Bästa tjejen <3"

• klen

Fråga inte FL. Fråga din pojkvän om han tycker att det är ok.
    Jag blev själv bedragen på det sättet för några år sedan och det resulterade i att jag slopade kontakten med en mångårig vän. Det blev också parterapi för att rädda förhållandet men jag kommer aldrig att glömma eller förlåta.

• Anonym (wft)
    Anonym (Snyggkollega) skrev 2016-12-07 17:13:31 följande:

Jo men vi har ett ganska öppet förhållande där man får flörta med andra . Vi har även pratat om öppet förhållande under vissa regler men inte helt kommit fram till hur vi vill ha det. Pojkvännen var med någon annan när vi varit tillsammans i 3 månader (har nu varit tillsammans i 5 år) och han har även haft längre kontakt via sms/facebook med en annan tjej trots att jag sa att det inte var ok. 

Allt det är förlåtet och jag vet att vårt förhållande är annorlunda än andras och jag vet egentligen att det inte är OK att hångla med kollegan eftersom att vi inte faktiskt beslutat att ha öppet förhållande utan bara pratat lätt om det..
    Han ska nu bo på annan ort i 2 månader, är sen hemma i 1 månad och sen borta i 2, så har det sett ut senaste året och ska fortsätta så i ytterligare 1 år. Därför har iv haft prat om att vi kan separera lust från kärlek då det faktiskt är svårt när man är ute att bara sitta där som en nunna.

Det kan ju inte bara vara jag som har förhållande som vill vara otrogen?

Ingen som "bara gjort det"? Ångra ni er? 

Jag fattar inte riktigt vad det är du vill med din tråd?
    Du har konstaterat att det var fel att hångla bakom ryggen på din kille... check
    Sen fortsätter du att prata om att det inte bara kan vara du som vill vara otrogen, vad har det med saken att göra? Klart det finns massor med idioter som vill vara otrogna, precis som det finns massor med idioter som vill våldta, misshandla, råna, luras, mobbas... etc, men det blir väl inte rätt för det?

Så vad är det du vill höra? Att det finns fler än du som vill vara det så du ska slippa känna dig ensam om det lätta på skuldkänslorna? Tror du en eventuell otrohet från din sida kommer bli bättre av att det finns andra som gör likadant?

Mitt förslag är... sluta hitta på ursäkter för dig själv för att vara otrogen och sätt dig ner och prata med din kille om var era gränser ska gå. Vem vet, han kanske vill ha ett öppet förhållande och då kan du knulla runt utan problem. Men att hålla på och smyga med det och försöka hitta på lama ursäkter för det är bara fegt och ruttet.
  • Anonym (BosseLarsson)

Till TS: Enlig er överenskommelse har du redan gått över gränsen i och med att du har fortsatt kontakt med din "fylleflirt". Din kille kanske var ok med att du tänjde på gränsen den gången just för att han litar på att det inte händer igen (återigen er överenskommelse). Men du känner själv att du ljugit för honom (det är fint att frisera när man berättar saker för sin partner) och att du ens överväger att göra det igen är verkligen att göra våld på ert förhållande.
    Du skriver att "Är vi inte alla samma djur som känner attraktion och dragning till alla möjliga människor? ". Ja, det är vi nog men de flesta handlar inte på sina impulser utan resonerar och tänker efter först, kanske ställer frågan "Skulle min partner uppskatta det här, skulle jag kunna göra det inför honom/henne?"

Du vill hångla med din kollega för att du är kåt på honom helt enkelt, det är ditt mål. Allt annat är hinder inklusive din och din killes överenskommelse, jag menar du har ju redan brutit mot den.

Så kontentan är: Gör det inte!

Svar på tråden Ska jag kyssa min kollega?