• Maiiiah

Kan inte andas genom näsan

Hej!

Jag har haft svårt att andas genom näsan i ca 2 år! Trodde länge att det handlade om näspolyper då det här näsproblemet även gett mig astma.. jag var iallafall precis på sjukhuset och gick in med kamera genom näsan och läkarn sa att hon inte såg några polyper och skrev ut en nässprej, näsolja och sa åt mig att köpa en sån där näskanna för att skölja med saltlösning 2ggr/dag.

Är det någon som vet vad det kan vara och kan man göra ett ingrepp för det? Alltså kanske en operation? Man hör när jag andas genom näsan att det är täppt och jag måste anstränga mig för att få luft. Kan bara andas några gånger med näsan sen måste jag ta ett djupt ansträngt andetag via munnen.. det här är sjukt jobbigt då jag även har ett väldigt aktivt arbete med högt tempo. Som sagt, finns det Någon som har eller har haft samma problem och/eller vet vad som kan göras åt detta?

Ps. Har använt 4 olika nässprejer tidigare, varav 2 utskrivna av läkare, men dessa har inte heller funkat + att jag inte vill riskera att bli beroende då det kan göra näsan ännu mer täppt i längden

Svar på tråden Kan inte andas genom näsan