Inlägg från: Anonym (Who) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Who)

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Vi börjar försöka till våren ???? Anledningen till att vi väntar några månader är för låta det sjunka in lite nu efter vi "bestämt" oss. Jag kan inte tänka på annat just!

• Anonym (Who)
    Mysis skrev 2017-01-08 10:15:29 följande:

Härligt! Vad använder ni för preventivmedel så länge? Jag har precis lyckats övertala min sambo att jag lämnar p-piller o vi kör Natural Cycles o kondomer inför satsa på att bli gravida till sommaren! Dock har jag blivit förkyld så tempandet har inte gått så bra, men förhoppningvis kommer mensen någon gång så jag kan försöka hitta ÄL nästa gång (om det kommer igång så snart, är beredd att det kan ta tid efter p-piller).

Inga alls faktiskt. Några månader efter vi träffats så slutade jag med p-piller. Mådde tokigt utav den. Så vi har inte skyddat oss på ca 1,5 år däremot så har vi undvikit sex ibland när jag har ägglossning och varit lite försiktiga.

Det låte rätt bra faktiskt! Då hinner ju kroppen ställa sig till rätta och även om "olyckan" skulle vara framme så gör det ju inte så mycket kanske :)
  • Anonym (Who)
    Anonym (S) skrev 2017-01-19 20:27:49 följande:

Hej alla blivande mammor!

Nu är det ju faktiskt 2017 och i år ska vi försöka bli gravida, woho! Bara några månader kvar för de flesta. Det har redan gått mer än en månad sedan tråden startades, tiden kommer gå fort trots att det ibland känns som att det är en evighet kvar :)

Det går så långsamt! Har varit lite nere för jag nog hade tolkat sambon fel, men efter ett samtal igår så är det säkert att vi börjar försöka kring april-juni ?? Det känns som om man bär på en hemlighet. Går på jobbet och tar i alla babytäcken och skötbäddar och bara drömmer.
  • Anonym (Who)
    FrökenJ90 skrev 2017-01-22 21:14:24 följande:

Förstår vad du menar med att det börjar närma sig. Men tycker att tiden går sååå långsamt. Vill bara ha vår/sommar nu.

Visst är det så att det dyker upp graviditeter och bebisar överallt. Min syster fick sin första i oktober så man längtar ju bara sååå mycket efter en egen.

Samma här! En syster, en vän och en kusin som väntar och en vän som precis fått! Babyboom!
  • Anonym (Who)
    Virrepannan skrev 2017-01-23 20:42:59 följande:

Tycker Alla väntar barn..! Men det är väl kanske för att man är i den åldern.. Längtar som en tok efter att få börja verkstaden.

Jo, lite så är det nog. Förklarar ju lite också kanske varför man själv är så sugen. Just nu uppfyller bebisar säkerligen 80% av min tankeverksamhet. Resterande 20% på vad vi ska äta till middag, haha!

Har ni något hum om när ni sätter igång verkstaden? :)
  • Anonym (Who)
    Virrepannan skrev 2017-01-25 15:36:56 följande:

Typ samma här.. Tur jag är så inkörd på jobbet att det går av bara farten, för det är mest bebistankar som snurrar om dagarna just nu..!

Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha en tidig vårbebis (om man nu ändå planerar så kan man få önska, tycker jag), så april blir första månaden som vi kan försöka aktivt. Ska montera ur sprialen innan dess också, så det kan väl tänkas att det blir efter äl i mars kanske. Fast idag hade jag helst velat börja NU!

Hade också gärna satt igång IDAG, men sambon är så anti att få en unge som fyller sist utav alla på året. Så vi har sagt att vi ska börja i april. Elr han har bestämt, haha.
  • Anonym (Who)

Har blivit överraskad av sambon med inseminering nu ist, haha. Så vi kör första försöket denna månad ????

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?