• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Anonym (Who)
    Virrepannan skrev 2017-01-25 15:36:56 följande:

Typ samma här.. Tur jag är så inkörd på jobbet att det går av bara farten, för det är mest bebistankar som snurrar om dagarna just nu..!

Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha en tidig vårbebis (om man nu ändå planerar så kan man få önska, tycker jag), så april blir första månaden som vi kan försöka aktivt. Ska montera ur sprialen innan dess också, så det kan väl tänkas att det blir efter äl i mars kanske. Fast idag hade jag helst velat börja NU!

Hade också gärna satt igång IDAG, men sambon är så anti att få en unge som fyller sist utav alla på året. Så vi har sagt att vi ska börja i april. Elr han har bestämt, haha.
  • FrökenJ90

På ett sätt hade jag velat starta nu direkt, men jag vill helst inte heller ha ett barn som är född så sent på året. Sen ska min sambo plugga färdigt, han tar sin examen i juni så han vill hinna jobba ett litet tag innan det kommer bebis. Men man längtar ju såå.

• MalynCazzandra
    Anonym (S) skrev 2017-01-26 12:28:54 följande:

Hej Malyn!

Välkommen hit :) så mysigt med många barn! Jag är också sugen på en liten flicka.. har dock inga barn sedan tidigare, är bara 22 år :)

Tack! Många jag känner är gravida nu så man blir ju väldigt avundsjuk även om jag själv var det för två år sen. Drömmer så om en liten tjej. Det vore så underbart men självklart så blir jag lika glad för en pojk till men längtar mest efter att vara gravid. Det är så häftigt!
  • Anonym (L)

Jag o min sambo har bråkat så mycket på sistone, kan knappt prata utan att någon missuppfattat tonen eller nåt och blir jättearg. Vi har sedan länge bestämt att skaffa barn i vår, börjar bli nervös över hur vi ska klara barn om vi redan nu bråkar. Vi älskar ju varandra men kan inte kommunicera så jättebra just nu ???? . Vad tycker ni om detta?

• Virrepannan
    Anonym (L) skrev 2017-01-31 12:39:29 följande:

Jag o min sambo har bråkat så mycket på sistone, kan knappt prata utan att någon missuppfattat tonen eller nåt och blir jättearg. Vi har sedan länge bestämt att skaffa barn i vår, börjar bli nervös över hur vi ska klara barn om vi redan nu bråkar. Vi älskar ju varandra men kan inte kommunicera så jättebra just nu ???? . Vad tycker ni om detta?

Boka tid och gå och prata med någon gemensamt. Oerhört skönt att ha någon utomstående som kan lyssna och höra nyanser i ert språk, inte fel alls. Kanske lär ni er nått nytt om varandra :)
  • Anonym (Who)

Har blivit överraskad av sambon med inseminering nu ist, haha. Så vi kör första försöket denna månad ????

• Anonym (L)
    Virrepannan skrev 2017-01-31 17:46:07 följande:

Boka tid och gå och prata med någon gemensamt. Oerhört skönt att ha någon utomstående som kan lyssna och höra nyanser i ert språk, inte fel alls. Kanske lär ni er nått nytt om varandra :)

Tack! Vilket inspirerande svar :) . Blev gladare. Ska ringa ngn.
  • Virrepannan
    Anonym (L) skrev 2017-02-01 16:39:53 följande:

Tack! Vilket inspirerande svar :) . Blev gladare. Ska ringa ngn.

Vad glad Jag blev av det svaret :) Hoppas det hjälper i någon riktning. Lycka till:)
  • FrökenJ90
    KiaTia skrev 2017-02-08 21:28:32 följande:

Suck vad länge det känns till april/maj :(

Ja det är nästan löjligt. Vi har dessutom inte bestämt att vi ska börja precis då men det är mitt mål iallafall ^^ Åh vad jag längtar!
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?