• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • mammatillengrabb
    ereywin skrev 2017-07-04 20:43:11 följande:

Hoppar in här jag med. Jag är 25, maken är 26. Vi har varit tillsammans sen i gymnasiet och nu när vi äntligen har pluggat färdigt, har fasta jobb, köpt bostad osv. så är det dags att börja försöka.

Slutade med p-piller i början på maj, sen dess har mensen gjort lite som den själv vill... Första menscykeln var 21 dagar, andra bara 18... Efter andra ringde jag till barnmorskan och frågade om det ska vara såhär? Hon tyckte att jag skulle ge det ett par cykler till och sen ringa kvinnokliniken om det inte blev bättre. Senaste cykeln var 26 dagar! :D Nu klurar vi (jag) på om vi ska försöka redan i juli eller vänta tills i augusti enligt plan. Vi ska iväg på en resa jag sett fram emot länge i början på augusti och jag är rädd för att resan ska bli förstörd av illamående och sådär OM jag nu skulle bli gravid på första försöket... Hur hade ni gjort? 

Jag hade kört på ändå, vi planerar också att resa men till hösten. Mådde skit förra grav men kan inte utgå ifrån att göra det igen då hade jag vart för rädd. Lika bra att ta det som det kommer, sällan det tar sig på första försöker ändå :)
  • Anneli6805

Hej.någon som kan hjälpa mig tolka dessa test?. Har svårt att se om dom är positiva eller ej.skulle bli chockad om det är positivt med tanke på min ålder.har väldigt oregelbunden mens nu...tack på förhand ????

Bilder
  • ereywin
    mammatillengrabb skrev 2017-07-05 14:55:06 följande:
    Jag hade kört på ändå, vi planerar också att resa men till hösten. Mådde skit förra grav men kan inte utgå ifrån att göra det igen då hade jag vart för rädd. Lika bra att ta det som det kommer, sällan det tar sig på första försöker ändå :)
    hehe, jo man kan ju se det som träning ;) Får se vad maken tycker i den frågan när han kommer hem på fredag :) Haha jag blir helt pirrig bara av att tänka på det ju :D 
  • Virrepannan
    ereywin skrev 2017-07-04 20:43:11 följande:

Hoppar in här jag med. Jag är 25, maken är 26. Vi har varit tillsammans sen i gymnasiet och nu när vi äntligen har pluggat färdigt, har fasta jobb, köpt bostad osv. så är det dags att börja försöka.

Slutade med p-piller i början på maj, sen dess har mensen gjort lite som den själv vill... Första menscykeln var 21 dagar, andra bara 18... Efter andra ringde jag till barnmorskan och frågade om det ska vara såhär? Hon tyckte att jag skulle ge det ett par cykler till och sen ringa kvinnokliniken om det inte blev bättre. Senaste cykeln var 26 dagar! :D Nu klurar vi (jag) på om vi ska försöka redan i juli eller vänta tills i augusti enligt plan. Vi ska iväg på en resa jag sett fram emot länge i början på augusti och jag är rädd för att resan ska bli förstörd av illamående och sådär OM jag nu skulle bli gravid på första försöket... Hur hade ni gjort? 

Det kan ta sig på första försöket likväl som det kan ta tid, så bara kör på :) Inte helt lätt att pricka tillfällen, har jag märkt..!
  • mammatillengrabb
    ereywin skrev 2017-07-05 20:01:08 följande:

hehe, jo man kan ju se det som träning ;) Får se vad maken tycker i den frågan när han kommer hem på fredag :) Haha jag blir helt pirrig bara av att tänka på det ju :D 

Haha ja man blir pirrig! Dessutom är det ju kul att öva även om det inte tar sig haha
  • Celegans

Nu håller vi äntligen på och försöker, som jag längtat! Använt Clearblue ÄL-test med dubbel hormonindikator. Gillar när det är tydligt (även om det kostar skjortan!) Har haft hög fertilitet för 5e dagen nu och väntar på att den ska visa maximal fertilitet. Vi har haft sex 3ggr sedan i söndags och det får bli minst ett par ggr den här helgen också. Hoppas hoppas det tar sig. :)

• MalynCazzandra

Ja nu tror jag att det snart är dags att försöka igen. Tredje försöket. Tror jag ska ha äl i veckan så blir att ligga i då antar jag. Hoppas verkligen det tar sig denna gång! Längtar så efter att vara gravid en gång till, min sista. Maken har gått med på att skaffa ett till men vi ska bara försöka året ut. Så tar det sig inte på den tiden så gör det inte. Så nu håller vi tummar och tår för att det tar sig nu i juli! :D

• ereywin

Kände att jag behövde berätta för någon idag, men vill liksom inte berätta det för någon jag faktiskt träffar - det känns märkligt, så jag berättar för er :D

Det kom aldrig upp på diskussion i fredags, han föreslog aldrig någon kondom. Sen har vi fortsatt oskyddat. Oklart om han vet att jag faktiskt har koll på ägglossningen (i alla fall enligt standarden i appen). Tror iofs inte att den månaden hit eller dit OM det nu skulle bli något på första försöket inte gör något.. Aja. Två dagar kvar till ägglossning, spännande det här. 

Hur går det för er andra? :D 

• Jooosen
    ereywin skrev 2017-07-11 19:48:39 följande:

Kände att jag behövde berätta för någon idag, men vill liksom inte berätta det för någon jag faktiskt träffar - det känns märkligt, så jag berättar för er :D

Det kom aldrig upp på diskussion i fredags, han föreslog aldrig någon kondom. Sen har vi fortsatt oskyddat. Oklart om han vet att jag faktiskt har koll på ägglossningen (i alla fall enligt standarden i appen). Tror iofs inte att den månaden hit eller dit OM det nu skulle bli något på första försöket inte gör något.. Aja. Två dagar kvar till ägglossning, spännande det här. 

Hur går det för er andra? :D 

Spännande! Erat första? Börjar mina fertila dagar nu men neg på äl test än så länge. Vi båda har kommit överens för att försöka allt vi kan denna äl. Alltså sprida ut liggen lagom mycket osv haha. Fjärde försöket blir det!
  • ereywin
    Jooosen skrev 2017-07-11 19:53:18 följande:
    Spännande! Erat första? Börjar mina fertila dagar nu men neg på äl test än så länge. Vi båda har kommit överens för att försöka allt vi kan denna äl. Alltså sprida ut liggen lagom mycket osv haha. Fjärde försöket blir det!
    ja, första försöket med första. Vi hade ett oskyddat samlag förra cykeln, men då på en dag vi var nästan hundra på att det inte kunde bli något (jag frågade honom efteråt och då hade han tydligen hunnit fundera på det - därför antar jag att han har funderat den här gången också xD). Försöker ni med er första också? Visst säger de att man ska ha sex varannan dag? Eller ska man försöka oftare?  
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?