Vi som är gravida efter ÄD 2017
Tjena brudar!
Jag har kvalificerat mig till er tråd nu:)
KRAM!!
Tjena brudar!
Jag har kvalificerat mig till er tråd nu:)
KRAM!!
Grattis och välkommen hit!
77, du aaaaanar inte vad nära jag var att kasta mig över ett erbjudande om en häst som ägaren (kompis kompis) inte längre kunde ha kvar. MEN besinnade mig i sista stund, kan ju inte köpa en häst NU för sjutton! Plus att jag faktiskt inte kan så mkt om hästhållning, har ju inte behövt bekymra mig om foder, boxbäddar osv osv. Köra släp ska vi inte tala om, kan ju knappt parkera en personbil! Fast det är kanske sånt man har karlar till? Aja, lite off topic blev det nu kanske. Hur gör du med din förresten nu och sen när du blir för gigantisk för att rida? Medryttare?
Lite på bebisfronten då: var precis o köpte YTTERLIGARE två nya bh:ar, jäklar vad tuttarna sväller upp... men tog amningsvarianten denna gång så de kan vara praktiska sen också. Efter det gick jag o mannen in på Polarn & Pyret och tittade på allt sött som finns, längtar sååå efter bebis-shopping nu! Men vi avvaktar m vidare inköp tills vi flyttat. Måste även plocka fram det jag kallar min "nostalgilåda" från källaren, däri ligger sonens babykläder som jag inte stod ut med att skiljas från, favoriterna liksom. Dessa trodde jag för sådär 5 år sedan att jag aldrig skulle få användning för, men livet överraskar en ibland. <3 Ta i trä förresten, vill inte jinxa ngt...
Rookie som man är så har jag lite frågor till er som kommit en bit på vägen:) Man gör sitt första VUL i 8:e veckan? Vart gick ni då? Jag har ju fått hjälp med alla mediciner och VUL på min gamla Ivf klinik, dom hjälper mig säkert igen. Eller ska man kontakta MVC direkt?
Sen hur räknar man??? Kliniken sa att min första dag var 8/9 och det är efter det datumet man räknar efter eller? Dvs VUL om ca 4 v? Mycket nytt nu, tur ni finns<3
Finns ju ett gäng program som räknar ut vilken vecka man är i, jag googlade på "due date AND IVF" om jag minns rätt... Och har använt ett program som kan utgå från datum för ÄP (donatorns då), tycker det är enklare när man slipper ta hänsyn t hur många dagar embryot odlats innan ET... Det har iaf stämt med det datum MVC och kliniken räknat ut! Tror ÄP är v 2+0...
Du ligger väl precis 2 veckor efter mig? Jag gjorde insättning 12/9 och du 26/9 väl? I så fall är du i 4+2. Jag är i 6+2 idag. Hur man räknar ut det har jag ingen koll på nu när jag gjort fet men jag fick vecka o dag av kliniken när jag pratade med dem. Annars räknar man äp som 2+0.
När skulle du på ditt första UL Grodan?
Fick svar på mitt hcg igår, det låg på 200 i fredags och kliniken var nöjda med det och tyckte inte jag behövde följa upp innan UL. Fick tid på min gamla Ivf klinik för UL, dom var så glada för vår skull:) Så himla gulliga där, ska fasiken baka bullar och ta med! Sen har jag mitt första hälsosamtal på MVC nästa onsdag.
Känns fortfarande så sjukt allt det här..
Hur mår du?
Kram
Det var bara ett telefonsamtal idag, hon skulle ringa imorgon igen ang läkartid då det ej fanns någon nu. Hon trodde 100% sjukskrivning. Fick tid hos henne på torsdagmorgon för att ta prover och utesluta hepatos, hon trodde inte att det va det men ville utesluta det, så det va ju bra! Måste dock va fastande från 23-09 blir nog inte lätt men haha...
Nästa tisdag, om en vecka. Lite nervöst, men med tanke på hur mina symtom stökar runt och blir "värre" så känns det ändå hoppfullt.
Skönt att de var nöjda med hcg nivån för din del! När ska du göra dit vul?
Så du har redan bokat in dig på en mödravårdscentral? När man börjar träffa olika läkare och bm mm så blir det lite mer verkligt alltihopa. Jag har också svårt att tro på det och ta det på allvar. Jag väntar med bm tills efter vul, för att vara på den "säkra" sidan.
Idag är jag piggare än i går men mår mer illa och är mer yr. Lite lätt molvärk i höft och svank och spänningar över magen. Känns som om man har trötta magmuskler typ.
Hur mår du själv? Har du börjat känna av mer symtom?
Oj, ska du göra vul redan nästa fredag? Kan man se hjärta då? Jag som fick tjata mig till en tid på tisdag. De tyckte att det var tidigt då. Va' olika det verkar vara mellan kliniker!
Jag orkar inte riktigt ha det där första samtalet, har redan haft det ett par gånger. Så väntar tills jag vet säkert att det finns ett pickande hjärta innan jag ringer.
Låter skönt att inte vara så känslig för hormoner!! Bara någon säger ordet hormon så verkar jag reagera på det
Men man kan reagera ganska olika från gång till gång också. Jag är mer småöm i brösten denna gång, men däremot vet jag att vid ett av mina utomkved så hann jag få en större storlek på kupan och hade superömma bröst. Jag opererades i v6 eller 7 så det hann ju inte gå så lång tid ändå.
Illamåendet kommer i vågor just nu. Har knaprat i mig ett digestive kex. Något som har lite salt i sig verkar funka ganska bra. Lättsaltade chips är toppen, men det kan man ju inte hålla på och äta varje dag Undrar om det snart är dags att leta fram mina gamla sea band. Vet att jag i förra graviditeten spydde första gången i v8.