• Sommarlycka

Mio - hur många heter det?

Väntar en pojke och vi är sugna på att ge honom namnet Mio (storasyster heter Matilda).
    Är nyfiken på hur vanligt namnet är?
    Hur många här inne har pojkar som heter Mio eller planerar att kalla sin pojke det?

• Svar på tråden Mio - hur många heter det?
  • marmelade

Från SCB "Det finns 363 män som har förnamnet Mio . Av dessa har 253 namnet Mio som tilltalsnamn/förstanamn."

• millface

Vår pojke heter Mio.

Det är det vackraste namnet jag vet och jag har alltid sagt sen jag var liten att min son ska heta det!

Det är klart att ni ska välja det!!!

• enilorac

Vi har det som förslag nummer 2 i ordningen ! (Det finns också 44 st tjejer som heter Mio i förnamn i Sverige.)

Jag vet en av varje kön som bär det namnet !

Kram C

• wakkie

Min son på snart 9 månader heter Mio i tilltalsnamn, tycker det är urfint=))))))))))))))

matilda o mio passar ju bra i hop=)

• miss kitty

Vad kul! Mio och Matilda hör till våra favoriter!!
    Matilda är jättefint tycker jag!!

• pucken

om vi får en son ska han heta mio i mellannamn, efter min morfar (som egentligen hette miodrag).

• Sussie B

Jag har en son på 1,5 år som heter Mio. Valde det namnet redan när vi fick veta att vi väntade en pojke. Jag tycker det är ett oerhört vackert namn. Och ovanligt.

• Strutis

Vi ska få en kille i juni, och han ska nog få heta Mio.....Har en Robin redan, tycker det klingar fint...o kul att ta ett lite ovanligt namn....plus att jag älskar Mio min Mio:)

//K

• Lindhis

Vår Melker skulle från början hetat Mio men han va ingen Mio, blir det en trea och en kille kanske det blir en Mio.

• idaflisan

Ett litet tillägg bara,tycker jag var orginell när jag valde det namnet,men nu kryllar det av små miosar : ) inte för att det spelar nån roll,men så ovanligt är det inte längre

• Älskarlivet

Det blir vanligare och vanligare.

När jag och tjejkompisarna sätter igång och prata namn har i stort sätt alla det namnet på tapeten.

Men det är fint!

• Sommarlycka

Tackar för svaren!
    Vill gärna ha ett namn som inte ALLA andra har men samtidigt inte är något "konstigt" namn. Vi gillar verkligen Mio
    Hade Elias på tapeten när vi väntade Matilda (tog inte reda på könet den gången) men det känns inte lika aktuellt denna gången. Det är verkligen ett namn som ALLA har.

Har dock ett problem. En gammal nära väninna till mig har alltid sagt att om hon fick en son så skulle han heta Mio. På den tiden var det verkligen ovanligt. När jag nu berättade att vi gärna ville ge vår son det namnet tycker hon att jag är typ världens sämsta kompis. Jag menar att hon har inte ens en pojkvän så när det väl blir aktuellt för henne med barn (som kanske dessutom blir en flicka) så är namnet Mio lika vanligt som t ex Erik. Dessutom så träffas vi kanske en gång i månaden nu för tiden så jag tycker inte att det spelar någon roll om våra barn skulle ha samma förnamn.
    E det jag som är helt knäpp? Stjäl jag hennes namn?

Svar på tråden Mio - hur många heter det?