• Mila

Vecka5 och ömmande bröst är borta. Livrädd!

I juni blev jag gravid. Hade inga speciella symptom förutom brösten som svullnade och blev ömma. Dock försvann det några dagar senare och sedan fick jag mf.

Denna gång plussade jag redan på äl+9, brösten var redan då stora och ömma. Dagarna efter har jag haft flera symptom som gasig, uppsvälld mage, stickningar,molande värk, rejält svullna och ömma bröst till och från. Har vaknat på nätterna av att det bränner i brösten. Men imorse ömmade bara ena bröstet lite grann. Detta har avtagit under dagen och nu är jag endast lite öm i bröstvårtorna. Så nu är jag totalt livrädd att detär ännu ett mf på gång! Någon som varit/är med om samma?

Vet att vissa inte får ont i brösten förns senare, men nu har ju jag fått det väldigt tidigt.

Mina gravtester blir bara starkare och starkare och imorse var teststrecket starkare än kontrollstrecket.

Jag har vul 22/12.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Vecka5 och ömmande bröst är borta. Livrädd!
  • narie24

För min egen del så har alltid mina grav symptom varierat under mina graviditeter. En dag är alla symptom borta, några dgr senare kommer det tillbaka. Känns typ som om hormonerna går upp o ner i kroppen, även om det inte riktigt funkar så. Försök ta det lugnt och låta tiden ha sin gång. Lycka till!

• Mila
    narie24 skrev 2016-12-08 17:59:27 följande:

För min egen del så har alltid mina grav symptom varierat under mina graviditeter. En dag är alla symptom borta, några dgr senare kommer det tillbaka. Känns typ som om hormonerna går upp o ner i kroppen, även om det inte riktigt funkar så. Försök ta det lugnt och låta tiden ha sin gång. Lycka till!

Okej. Tack för svar! Ska försöka hålla mig lugn. Men efter MF så antar jag att alla blir lite mer rädda :( Hoppas på att jag snart känner massor igen
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden Vecka5 och ömmande bröst är borta. Livrädd!