Nästäppa 1 månads bebis - hjälp!
Jag kör physiomer koksaltslösning, en sprayflaska så det blir riktigt skjuts i näsan. Låter de verka ett par minuter sen kör jag snorsug. Finns på Apoteket båda två :)
Jag kör physiomer koksaltslösning, en sprayflaska så det blir riktigt skjuts i näsan. Låter de verka ett par minuter sen kör jag snorsug. Finns på Apoteket båda två :)
Tack för era tips. Hur ofta nässug? och ska näsan bli helt ren dvs man ska inte höra snor? Köpte nässug med första barnet men behövde aldrig använda och hade läst att det inte var bra så undvek det men minns nu inte varför..
Tack för era tips. Hur ofta nässug? och ska näsan bli helt ren dvs man ska inte höra snor? Köpte nässug med första barnet men behövde aldrig använda och hade läst att det inte var bra så undvek det men minns nu inte varför..
Stort tack så du kör nässug när det blir lite mer akut läge.. Kör du sprayen annars på dagen utan nässugen eller den tar du också när det blir mer jobbigt som med sugen?
Jag ska inte svara för det, men jag har kört nässug i flera månader på min dotter och det har inte varit några problem. Blev rekommenderad från min BVC att använda den då dottern är mycket förkyld.
Överlag tror jag mindre på att läsa på nätet och göra det som känns okej för en. Och är du orolig, ring och rådgör med 1177 om nässug :)