• Insanire

BF Umeå sommaren 2017

Hej!

Finns det några gravida där ut som bor i och runt Umeå och är beräknade under sommaren 2017?

Vore kul att prata med fler Umeåmammor. :) 

• Svar på tråden BF Umeå sommaren 2017
  • Clefairy

Hej! Jag bor i Umeå och är gravid! :) just nu är jag i vecka 5+1 enligt egna beräkningar, så baby borde komma i mitten av augusti. Är sjukt orolig för missfall eller att nåt är fel för jag har inga symtom. Är 26 år gammal :) kul tråd!

• morK

Hej!

Jag är 28 år, gravid med mitt andra barn som bör komma i mitten på augusti. Vecka 5 alltså, ser inte fram emot julfirandet och eventuell kräksstart. :P

• Clefairy
    morK skrev 2016-12-12 20:02:56 följande:

Hej!

Jag är 28 år, gravid med mitt andra barn som bör komma i mitten på augusti. Vecka 5 alltså, ser inte fram emot julfirandet och eventuell kräksstart. :P

Åh, jag är 26, gravid med första och är i vecka 5+3! Så det blir en liten i mitten på augusti för mig med, om allt går som jag önskar :D så kul!
  • morK

Ah, jag är bara på 4+4 :) men då kan vi ju hamna på BB ihop. Förstagångsföderska brukar ju ofta få går över lite. :) mår ni andra bra än så länge?

• Insanire

Jag är 32, gravid med andra barnet. Min son blir 3 år i slutet av december. Är enligt BM beräknad 7/7, men jag tror mer på 17/7. :) Jag är alltså någonstans mellan vecka 10-12.

Jag mår jättedåligt och har gjort sedan början av november.Har fått Lergigan utskrivet som jag tar tre gånger om dagen, maxdos, men mår ändå jättedåligt större delen av tiden. Men jag kräks i alla fall inte sen jag fick börja med Lergigan så det är ju ett framsteg.

Mår också sämre om jag inte äter regelbundet men jag vill inte äta eftersom jag mår dåligt och all mat växer i munnen på mig.. jag hoppas på att den här delen av graviditeten snart är avklarad och att jag får börja må bättre. ????

• morK

Jag mådde hemskt under min första graviditet. Spydde från vecka 6 och fram tills jag blev heltidssjukskriven 3,5 månad innan jag födde. Då kunde jag vila över illamåendeperioden på morgonen och slippa kräks. Jag har haft lergigan comp. Gjorde att jag bara kräktes på morgonen istället för konstant.

I den här graviditeten har jag ännu inte börjat kräkas utan bara mått pyton några ggr. Men nu är jag ju bara i vecka 5.

• Insanire

Jag hoppas du slipper illamåendet den här gången! ????

morK skrev 2016-12-14 19:43:18 följande:

Jag mådde hemskt under min första graviditet. Spydde från vecka 6 och fram tills jag blev heltidssjukskriven 3,5 månad innan jag födde. Då kunde jag vila över illamåendeperioden på morgonen och slippa kräks. Jag har haft lergigan comp. Gjorde att jag bara kräktes på morgonen istället för konstant.

I den här graviditeten har jag ännu inte börjat kräkas utan bara mått pyton några ggr. Men nu är jag ju bara i vecka 5.

• Insanire

Tydligen kan man inte höra smileys, då blir det bara massa frågetecken istället.. :)

• Teresiat

Hej! 28 år och föder vårt andra barn runt 1 maj. Kanske inte riktigt räknas som sommarbarn men är gärna med i tråden ändå :) vår förstfödde kommer vara just över 2 år när syskonet tittar ut.

Vart i umeå bor alla?

• Insanire

Självklart får du också vara med här!

Vi bor på Böleäng.

Teresiat skrev 2016-12-14 20:39:13 följande:

Hej! 28 år och föder vårt andra barn runt 1 maj. Kanske inte riktigt räknas som sommarbarn men är gärna med i tråden ändå :) vår förstfödde kommer vara just över 2 år när syskonet tittar ut.

Vart i umeå bor alla?

Svar på tråden BF Umeå sommaren 2017