• Längtandemenförvirrad

Blödning v 5

I behov av att lufta oro, tankar och frågor. Blev superglad när jag plussade i förrgår. Haft lindrig-kraftig molande värk till och ifrån. Inatt började jag blöda, först rinnande ljusklart (ingen flod, ganska måttligt) nu kommer det när jag torkar efter jag kissat, mer rött, som mensen brukar se ut. Pratat med gyn och såklart osäkert att säga om det är / har varit missfall/ ärr risk för eller om det inte är något att oroa sig för alls... Bara vänta och se.
    Har läst en del trådar här och blir egenligen inte klokare än att det kan vara både det ena och det andra.
    Någon som har nåt uppiggande att säga, eller kloka ord att dela... tacksam.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-09 12:25
    beräknas vara i v 5 idag...

• Svar på tråden Blödning v 5
  • Huuumlan_

Jag plussade i måndags och var på tidigt ultraljud i tisdags. De hittade något i livmodern men för tidigt att säga hur skicket var, har också blött till och från. Idag hade jag bruna flytningar, ska tillbaka på ett ultraljud den 19e är då i vecka 8. Hoppas att vi får positiva nyheter då :) håller tummarna för er! Vad jag förstått så bara för man blöder så behöver de inte va ett MF. Men ring läkaren om du är orolig :)

• Längtandemenförvirrad
    Huuumlan_ skrev 2016-12-09 12:57:34 följande:

Jag plussade i måndags och var på tidigt ultraljud i tisdags. De hittade något i livmodern men för tidigt att säga hur skicket var, har också blött till och från. Idag hade jag bruna flytningar, ska tillbaka på ett ultraljud den 19e är då i vecka 8. Hoppas att vi får positiva nyheter då :) håller tummarna för er! Vad jag förstått så bara för man blöder så behöver de inte va ett MF. Men ring läkaren om du är orolig :)

Tack för att du delar med dig. I vilken vecka är du, eller var du när du gick på första ultraljud...? Jag hoppas att allt ser fint ut när du går dit igen... =) Jag hann knappt fatta att jag faktiskt var gravid och så plötsligt börjar jag blöda, även det så himla ogreppbart. Jag förstår att det kanske inte är något att oroas över, men oj oj... sån himlans bergodalbana. Tack för pepp!
  • Huuumlan_

Jag är i vecka 6. Men läst mycket om blödning och MF och verkar som väldigt många har blödning men som ändå får en fortsatt graviditet :)

• Huuumlan_

Imorse slutade min graviditet med ett MF. Skulle gå på toa och allt kom ut. Visste det var en stor risk så tanken låg i bakhuvudet hela tiden.

• Fnutte

Lite tröst kanske; jag hade blödningar v 5 (lite), v 11 (störtflod som mens) och v 15 (relativt mycket). Var inne på ul i v 11 och 15 men inget problem med bebisen. Är nu gravid i v 41+5!

• stor grön drake

Jag hade blödning i v.6 ganska mycket varje gång jag var på toa, men blev inget på trosskyddet. Dock inte ovanligt när jag har mens heller, ofta bara lite i bindan och syndaflod i toan typ. Hade redan tid bokat till VUL i v.9 och det var plågsamma veckor tills det, det var mitt i sommaren så det fanns inga tidigare tider heller. Allt var bra när vi väl fick komma in. Har även haft en kraftigare blödning, med buksmärta, i v.22 även då var allt bra. Också haft småblödningar däremellan. V.30 nu och det sparkar på för fullt i magen.

• Stargirll

Hej alla fina!
    Jag behöver hjälp med en fundering jag bär på,
    September 27 detta året hade jag ett missfall som jag sedan fick hjälp att ta ut resterande av fostret hos en barnmorska , jag hade ej någon mens efter det men kände av när jag hade ägglossning ca 2-3 veckor efter mf. För två dagar sedan plussade jag på rfsu gravtest och clearblue som visade gravid +3 , tror ni att jag har gamla "rester" kvar i mig eller är det en ny graviditet?

• Mallemamma
    Stargirll skrev 2016-12-10 15:48:06 följande:

Hej alla fina!

Jag behöver hjälp med en fundering jag bär på,

September 27 detta året hade jag ett missfall som jag sedan fick hjälp att ta ut resterande av fostret hos en barnmorska , jag hade ej någon mens efter det men kände av när jag hade ägglossning ca 2-3 veckor efter mf. För två dagar sedan plussade jag på rfsu gravtest och clearblue som visade gravid +3 , tror ni att jag har gamla "rester" kvar i mig eller är det en ny graviditet?

Hade du ägglossning så kan det omöjligt vara hormoner kvar från missfallet. Då hade du inte fått ägglossning. Grattis till graviditeten :)
  • Stargirll
    Mallemamma skrev 2016-12-10 16:09:40 följande:
    Hade du ägglossning så kan det omöjligt vara hormoner kvar från missfallet. Då hade du inte fått ägglossning. Grattis till graviditeten :)
    Hej mallemamma

Kan du skriva i meddelanden? Du verkar va bra på detta O ja har så mkt frågors ång detta :(
  • Längtandemenförvirrad
    Fint att läsa om att hoppet inte behöver vara helt ute, för vissa av er har blödningar inte resulterat i missafall... 

Jag är inne på fjärde dagen med mensliknande blödning. Förstår inte rikitgt. Är det min mest som kommer nu tro, eller ett utraget MF...? Hade som sagt rätt kraftiga molande smärtor de två första dagarna av blödning, nu är det mer som min vanliga mens, inte mkt blod men lite i bindan samt varje gång på pappret efter jag kissat... Blir inte klok av detta. Inställd på att MF. Får göra ett test igenom om några veckor. Palla väntan! 
Svar på tråden Blödning v 5