• Anonym (Kaffedraken)

    Hur mycket gick ni upp i vikt??

    Jag har sån sjuk ångest över att gå upp mycket i vikt när/om jag blir gravid i framtiden.

    Många blir så överviktiga!!

    Kan en graviditet bara lägga på en människa 20kg fast man äter bra och rör sig eller måste det till att man gravid frossar och äter onyttigt orsaken till att så många blir så stora!

    Vad vägde du innan och vad gick du upp till under din graviditet???

  • Svar på tråden Hur mycket gick ni upp i vikt??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade ganska hög startvikt, 82 kilo, på BF dagen hade jag gått upp 15 kilo. En vecka senare när hon föddes hade jag gått ner, så summan blev 12 kilo.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Gått upp 12-15 kg med alla tre barn. Gått ner det mesta efter förlossningen. Efter ett halvår med amning har jag legat 5-10 kg under min startvikt varje gång (men gått upp dem igen när jag slutat amma).

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har gått upp drygt 20 kg båda mina graviditeter och det var mest vätska för det försvann rätt fort utan någon direkt ansträngning:) så oroa dig inte

  • Anonym (Kaffedraken)

    Är 181 lång..

    Men med första gick jag upp 7kg 72 upp till 79, jag hade cravings på Subway och kanelbullar men annars åt jag normalt. allt var borta när jag kom hem från BB.

    Andra barnet, 72 i startvikt, där blev det +15 kilo, ville käka pizza och hamburgare typ hela tiden. men ca 10 av dessa kom sista månaden, låg inlagd pga komplikationer på barnet och jag svullnade upp rejält där. Så det mesta var nog vätska.. 1v efter och hade bara 4kilo kvar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    170 cm lång, väger 60 kg som ogravid och tränar mycket. Gick upp 10 kg med 1:a barnet, 11 kg med 2:a, 12 kg med 3:e och 16 kg med 4 & 5:e barnet ( tvillingar ). Alla gravidkilon var borta efter 3 månader utan bantning utom tvillingarna då det tog 2 veckor, de var hungriga .

  • Anonym (Kaffedraken)

    33kg gick jag upp.. 11kg hade jag tappat dagen efter jag blivit förlöst. Och 15kg på ca 1 vecka, MYCKET vätska! Är njursjuk. Så om man bortser från all vätska som försvann nästan direkt så gick jag väl upp i ren vikt drygt 15-17kg

  • Anonym (Kaffedraken)

    Började på 62,gick upp till 79,sen ner 1 kg innan förlossningen och ner 14 kg på lika många dagar efteråt. Åt massor som gravid p.g.a extrem hunger och äter ännu mer nu när jag ammar, men vikten rasade ändå.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Med första barnet gick jag upp ca 13 kg, vägde 57 kg innan jag blev gravid. En vecka efter förlossningen hade jag gått ner 10 kg, resterande 3 kg tog nåt år innan dom försvann.

    Med andra barnet vägde jag 58 kg och gick upp ca 15 kg. Nån vecka eller två efter förlossningen hade 10 kg försvunnit och ytterligare nån vecka senare nåt kilo till. Nu är andra barnet 10 veckor och jag väger runt 61 kg.

Svar på tråden Hur mycket gick ni upp i vikt??