• moniia

9årig barn blev slagen i skolan

Hej!

Min bror blev slagen av sin klasskamrat med träpinna i skolan. Fick inte meddelande av skolan/lärare om detta. Vi fick reda på det vid middagsbordet, då märker vi att hans ena öra är svullna och har haft blödning. Så vi åkte direkt till akut för att bekräfta att det inte är något allvarlig skada. Som tur var att det verka var ett revsår. Men man blir litet förbannade över att man inte har fått några meddelande av lärare om såret, om vad är det som har hänt. Därför undra jag är det något som man behöver diskutera med lärare? Att de behöver informera oss när någonting har hänt. Kan någon ge råd om hur man kan hantera det här, hur ska man formulera sina ord när man ska prata med lärare, för att man vill liksom inte gå dit och bråka, utan lösa problemet. Är det nödvändigt att prata med det barnets(som slog) förälder också?

• Svar på tråden 9årig barn blev slagen i skolan
  • moniia

Vet inte hur man svara individuellt, därför svara jag nu alla

Barnet är inte en sånt person som säger saker och ting som händer i skolan, vi vet inte själv att det är ett rivsår, eftersom såret är på örat. Så kan man misstänka att det kan leda till något alllvarig skador, som kan påverka hörsel, eller kanske till och med hjärnskakning. Eftersom slagen är vid huvudet. Vems ansvar ifall något allvarlig skada skulle uppstå? Därför valde vi att åka in till akut när vi inte vet vad är det som har hänt, för säkerhetskull.

Anlednings till att vi vill fråga personalen är för att vi inte fick några meddelande om vad som har hänt. Jag tycker att när någoting händer med barnet så ska personalen kontakta föräldrar om vad som har hänt, oavsett om det vet eller inte vet. Och tydligen så vet de vad som har hänt det här gången, jag fick ett mail från en annan förälder som berätta att hennes barn har berättat till henne om vad som har hänt, och att personalen har sett vad som har hänt. Jag förstår att det kan är vanligt att killar kan komma hem som små sår, jag vill inte heller göra något stort av det. Men om vi inte fick meddelande det här gången så kan det vara så att vi inte heller kommer få några meddelande när något annan händer i framtiden. Därför vill jag bara påpeka att vi vill veta när någoting händer i skolan.

Svar på tråden 9årig barn blev slagen i skolan