Inlägg från: CamillaSofia |Visa alla inlägg
  • CamillaSofia

Följas åt?

Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 3 månader och idag kom plusset.. är i v. 3-4 ca och om jag räknat rätt är det dags för den lille att ploppa ut i slutet på augusti.. Fram tills nu har jag känt molvärk i livmodern med små stick ibland i ena sidan av livmodern.. har ignorerat tecknena eftersom jag känt exakt samma inför mensen.. enda avvikande nu har varit att jag inte haft ont i ryggen också.. Så någon som vill följas åt på vägen om allt går som det ska?

• Svar på tråden Följas åt?
  • CamillaSofia
    hmg skrev 2016-12-10 20:59:27 följande:

Hej!

Grattis till plusset:D jag och min sambo fick vårat efterlängtade plus den 4 oktober. Är nu i vecka 14 och har beräknad födsel 14 juni :)

Jag har haft såååå många symptom under dessa veckor, oj vad man börjar känna efter när man är gravid! Har varit inne på några ultraljud också pga blödning i vecka 5-6, ont i magen i vecka 9 och ren oro i vecka 12. Alla har sett bra ut och av vad man kunnat se hittills så väntar vi en livlig liten älskling.

Nu börjar jag komma in i spök veckorna, när de flesta symptom försvinner. Idag känner jah mig väldigt ogravid vilket känns läskigt. Försöker dock hålla ut och hoppas på att jag kan känna några rörelse inom några veckor. Har RUL den 19 januari så där är nedräkningen igång! =)

Härligt! Grattis till dig med! :) haha ja och även innan plusset.. herregud vad jag har inbillat mig grejer tidigare månader.. :) skönt att det ändå går att dubbelkolla om man känner sig orolig! 
    men har du börjat få mage och så nu? :) ja verkligen! det förstår jag! jag längtar tills första ultraljudet så kanske det hela blir lite mer verkligt :P
  • CamillaSofia
    vad ska man heta skrev 2016-12-10 22:45:24 följande:

Oj dock inte mitt första om det var sånna du sökte. Detta blir mitt 4e ????

Det spelar ingen roll :) Grattis! Jag skulle egentligen få min mens idag men plussade igår :) Var det planerat eller en kul överraskning? :D
  • CamillaSofia
    hmg skrev 2016-12-11 09:16:49 följande:
    Haha ja Gud ja, man känner ju allt :)

Ja jag har börjat få mage. Den började svullna upp rean runt vecka 6 men nu börjar det bli mer bebismage liksom. Alla mina T-shirtar och linnen åker upp över Bullen på magen haha :)

Är det erat första barn? Det är första för oss. Jag är 22 och min sambo är 29 :)
    mysigt! :) haha och opraktiskt med kläder.. haha jag som inte ens har nått att ha på mig nu liksom.. :D 

Ja det är vårat första också :) Jag är 28 och min sambo är 38.. Vi har en schäferblandning som blev 1 år i september :) så han blir storebror.. 

just nu känns allt lite overkligt.. jag hade intalat mig innan plusset att jag inbillade mig och att "självklart" kommer det inte bli ett plus.. :D men det lägger sig nog med tiden. Vad spännande med RUL, det är ju inte långt kvar till 19e januari :D 
  • CamillaSofia
    hmg skrev 2016-12-11 10:24:19 följande:
    Haha nej men precis, samma här :D

Vad mysigt med hund också, hoppas de går bra ihop. De blir säkert bästisar :)

Jag förstår känslan. Månaden vi plussade var typ den enda jag absolut inte trodde på, och såklart blev det den haha. Men jag tycker fortfarande att det känns overkligt, även fast jag sett bebis två gånger. Det är en sån speciell känsla och jag tror inte man förstår förens man börjar känns rörelser, eller till och med kanske tills bebis har kommit :o

Ja det ska bli jätteroligt. Har nedräkning på mobilen haha. Hoppas att allt kommer att se bra ut :) kommer ni vilja ta reda på kön när det är dags för RUL för er? =)
    Ja det hoppas jag med, dock är han ganska mammig den där hunden så får börja träna honom att jag inte alltid kommer ge honom min fulla uppmärksamhet framöver.. :P 

Ja det tror jag också! blir nog mer påtaligt. :) Jag har laddat ner en app jag med. Ovia där man kan läsa och se vad som händer :) 

Jag tror det, fast samtidigt inte.. Vore ju spännande med en överraskning. Samtidigt är jag nog alldeles för nyfiken för att vänta.. hur har ni tänkt göra? :)
  • CamillaSofia
    hmg skrev 2016-12-11 19:15:12 följande:
    Ja då kan det nog vara bra att försöka förbereda honom på något sätt :)

Jaa jag har typ fyra-fem olika appar jag läser ifrån varje vecka, och så har jag också Ovia som uppdaterar varje dag :)

Ja alltså det vore jätte spännande att inte veta och sen få den överraskningen när barnet föds. Men både jag och sambon är alldeles för nyfikna för att inte ta reda på det så vi kommer vilja veta. Sen är det ju inte säkert att det syns beroende på hur barnet ligger men om det går att se så vill vi veta :D
    Haha ja direkt när jag fick veta laddade jag ner en del jag med :) hade velat ha den där appen som finns till Iphone som visar med frukt hur den lille växer varje vecka.. Den är så fin :) Men Ovias duger fint med deras djur och frukt :D

Ja precis! Vi tänker lite samma då.. imorse frågade jag sambon om han ville veta och han tyckte väl att det vore kul att få veta med tanke på att komma på namn osv så småningom.. :) 
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-11 22:05:40 följande:

Hej! Grattis till alla plus! :) väntar också första barnet med BF 1 April, är såååå glad och har fullt av lyckokänslor i hela kroppen!!<3

Grattis! :) har du varit på rul? :) 
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-12 16:56:38 följande:

Tack! jaaa vi va där och fick veta att de är en tjej och att allt var bra :)

Vilken vecka är du i nu? Tog de sig på 3:e försöket för er? För oss tog de sig på 4:e :)

Vad roligt med en liten tjej! :D Jag är bara i v.4 så det är väldigt tidigt än.. Det blev på 3:e försöket :) 
  • CamillaSofia
    hmg skrev 2016-12-12 19:28:37 följande:
    Vilken app är det? Jag har iPhone nämligen :) jaa alla appar är ju bra på sitt sätt, men den jag följer är Gravid och baby, den tycker jag är toppen verkligen :D

Ja men precis. Dels är det ju roligt att veta, men ärligt talat så är det ju en praktisk grej också hehe :) med namn, kläder osv.
    jag vet inte vad den heter exakt.. men har sett folk som använder den på instagram på sina magbilder :) googla lite så hittar du säkert vad den heter :) 

Ja faktiskt :) 
  • CamillaSofia
    hope88 skrev 2016-12-13 11:27:04 följande:

Flikar in här och rekommenderar appen babypics :) Finns i google play. Där kan man lägga in foton och massa olika roliga texter t.ex att i vecka 10 är bebisen som ett plommon eller en klubba :p finns massa annat också.

Grattis till alla plus också :) Här väntas första barnet, en pojke, 23 maj <3

Tack! Kanske är den jag har sett Glad
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-13 13:33:01 följande:
    Jaa de känns jätte mysigt med en tjej först!! Men pojkar e ju också så himla söta å gosiga som små så hoppas vi får en pojke nästa gång!! :) jaa de va tidigt :D men tiden går så fort, har varit helt chockad under graviditeten att veckorna går så snabbt, fast efter plusset till typ v.10 tyckte jag gick långsammast av allt xD mådde väldigt illa från v.7 å sen gick de inte över helt förens v.14 tror jag de va...
    Ja förstår det! :) Ja jag tycker det går väldigt långsamt nu.. kanske mest är för att man vill berätta för omgivningen och att den värsta risken ska vara över för mf.. :) 
    Ja min bror har två pojkar sen innan (BARA bus hela tiden) och fick en liten tjej för två veckor sen :) så jag kanske hoppas på en liten tjej jag med för hon är himla fin :) Pojkarna var också gulliga men som sagt, mycket bus och påhitt ;) 

Usch för att må illa i 7 veckor.. kunde du jobba o så då? Eller fick du vara hemma? Det skulle vara väldigt svårt att undanhålla att man är gravid om man måste kräkas på jobbet eller vara hemma väldigt mycket p g a illamående.. :/ :)
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-14 18:08:26 följande:
    Jaa de är ju de med... Jag hade undvikit alkohol etc på familjegrejer å några i min släkt va på mig med att "du kommer ju aldrig bli gravid om du tänker på de så mycket" sålde va rätt skönt när man äntligen fick berätta om plusset ;)

Åhh vad mysigt!! kommer du kolla kön sen? ^^

Jaaa de va väldigt jobbigt, var mest sängliggande å lyssnade på gravid podcasts^^

Vattnet går är ett bra tips :) jag jobbar i en vikariepool nu sen en tid tillbaka så jag kunde

välja att inte jobba, vilket va väldigt skönt, men vet dom som blivit sjukskrivna pga illamående så de ska man ju utnyttja annars! :)
    Ja precis! Mina föräldrar har mer pikat mig i ett par år att "ska inte ni skaffa barn..." Varpå jag har svarat att jag inte vill ha barn :P haha. Nu kommer de bli chockade ;)

Jag tror att vi kommer göra det om det går att se :) Praktiskt :) 
    usch ja.. hoppas jag slipper det iaf! 
    Tack för tipset! Ska kolla in den :D
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-15 20:33:36 följande:

Åhh vad roligt!! Haha...

Jaa kände också de, vill kunna köpa det mesta efter

kön ^^ både jag och min sambo är ganska traditionella där..

Haha, en fördel med att inte veta och köpa "neutrala" grejer

(Eller om man inte bryr sig om att göra nån skillnad alls på könen)

är ju att man har allt till resten av barnen sen ^^

Ja det är sant :) Jag är nog mer killtjej av naturen ändå.. så även om det blir en tjej så kommer jag nog köpa mer "kill" kläder än übersöta klänningar :) 
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-16 15:38:01 följande:

Aa men de blir ju så :) dom får den stilen man själv föredrar tills dom börjar välja själva ^^

Hur många barn är du sugen på allt som allt sen? :)

Ja precis :D Jag tror vi siktar på 2 barn iaf, men det vet man aldrig ;) sjdå?
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-16 18:44:51 följande:

Mysigt :) jag e sladdis å uppväxt med bara mamma så jag vill ha en stor familj :D

Jag vill ha 3-5 barn fast vi får se hur många vi hinner med, jag kommer ju va 26 när första föds ^^

Haha ja fast 26 är ju ingen ålder egentligen ;) jag kommer vara 29 när min första kommer.. :) 
    Du hinner nog med ett par stycken ska du se ;) 
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-17 17:37:15 följande:

[quote=77226825][quote-nick]CamillaSofia skrev 2016-12-17 11:59:40 följande:[/quote-nick]

Haha ja fast 26 är ju ingen ålder egentligen ;) jag kommer vara 29 när min första kommer.. :) 

Du hinner nog med ett par stycken ska du se ;) 

[/

Haha hoppas de :D vissa har ju perioder på flera år utan att bli gravida även om dom har fått barn ganska fort innan ^^ men sen tänker jag på ålderskillnaden med, mellan 2-3 år mellan varje känns rätt lagom nu, men man kanske orkar ha en på armen å en man får springa å passa hela tiden på golvet samtidigt sen när man har mer erfarenhet ^^

Ja precis! Min sambo tycker att medans vi ändå har en liten kan vi lika gärna ha en till sen ganska snart.. så om vi ska skaffa syskon kommer det nog bli 2 år emellan :) Men vi satsar på att allt ska gå bra med denna först och främst :) 
Svar på tråden Följas åt?