• CamillaSofia

Följas åt?

Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 3 månader och idag kom plusset.. är i v. 3-4 ca och om jag räknat rätt är det dags för den lille att ploppa ut i slutet på augusti.. Fram tills nu har jag känt molvärk i livmodern med små stick ibland i ena sidan av livmodern.. har ignorerat tecknena eftersom jag känt exakt samma inför mensen.. enda avvikande nu har varit att jag inte haft ont i ryggen också.. Så någon som vill följas åt på vägen om allt går som det ska?

• Svar på tråden Följas åt?
  • Liii91

Hej! Grattis till alla plus! :) väntar också första barnet med BF 1 April, är såååå glad och har fullt av lyckokänslor i hela kroppen!!<3

• CamillaSofia
    hmg skrev 2016-12-11 19:15:12 följande:
    Ja då kan det nog vara bra att försöka förbereda honom på något sätt :)

Jaa jag har typ fyra-fem olika appar jag läser ifrån varje vecka, och så har jag också Ovia som uppdaterar varje dag :)

Ja alltså det vore jätte spännande att inte veta och sen få den överraskningen när barnet föds. Men både jag och sambon är alldeles för nyfikna för att inte ta reda på det så vi kommer vilja veta. Sen är det ju inte säkert att det syns beroende på hur barnet ligger men om det går att se så vill vi veta :D
    Haha ja direkt när jag fick veta laddade jag ner en del jag med :) hade velat ha den där appen som finns till Iphone som visar med frukt hur den lille växer varje vecka.. Den är så fin :) Men Ovias duger fint med deras djur och frukt :D

Ja precis! Vi tänker lite samma då.. imorse frågade jag sambon om han ville veta och han tyckte väl att det vore kul att få veta med tanke på att komma på namn osv så småningom.. :) 
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-11 22:05:40 följande:

Hej! Grattis till alla plus! :) väntar också första barnet med BF 1 April, är såååå glad och har fullt av lyckokänslor i hela kroppen!!<3

Grattis! :) har du varit på rul? :) 
  • Liii91

Tack! jaaa vi va där och fick veta att de är en tjej och att allt var bra :)

Vilken vecka är du i nu? Tog de sig på 3:e försöket för er? För oss tog de sig på 4:e :)

• hmg
    CamillaSofia skrev 2016-12-12 07:42:36 följande:

Haha ja direkt när jag fick veta laddade jag ner en del jag med :) hade velat ha den där appen som finns till Iphone som visar med frukt hur den lille växer varje vecka.. Den är så fin :) Men Ovias duger fint med deras djur och frukt :D

Ja precis! Vi tänker lite samma då.. imorse frågade jag sambon om han ville veta och han tyckte väl att det vore kul att få veta med tanke på att komma på namn osv så småningom.. :) 

Vilken app är det? Jag har iPhone nämligen :) jaa alla appar är ju bra på sitt sätt, men den jag följer är Gravid och baby, den tycker jag är toppen verkligen :D

Ja men precis. Dels är det ju roligt att veta, men ärligt talat så är det ju en praktisk grej också hehe :) med namn, kläder osv.
  • hmg
    Liii91 skrev 2016-12-11 22:05:40 följande:

Hej och grattis! :) vad spännande att ni varit på rul och att ni väntar en liten flicka :D hade du haft någon känsla innan för om det skulle vara en tjej eller en kille? :)

Vi väntar vårat lilla hjärta till den 14 juni. Spricker av längtan, vill att tiden ska gå så fort :D
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-12 16:56:38 följande:

Tack! jaaa vi va där och fick veta att de är en tjej och att allt var bra :)

Vilken vecka är du i nu? Tog de sig på 3:e försöket för er? För oss tog de sig på 4:e :)

Vad roligt med en liten tjej! :D Jag är bara i v.4 så det är väldigt tidigt än.. Det blev på 3:e försöket :) 
  • CamillaSofia
    hmg skrev 2016-12-12 19:28:37 följande:
    Vilken app är det? Jag har iPhone nämligen :) jaa alla appar är ju bra på sitt sätt, men den jag följer är Gravid och baby, den tycker jag är toppen verkligen :D

Ja men precis. Dels är det ju roligt att veta, men ärligt talat så är det ju en praktisk grej också hehe :) med namn, kläder osv.
    jag vet inte vad den heter exakt.. men har sett folk som använder den på instagram på sina magbilder :) googla lite så hittar du säkert vad den heter :) 

Ja faktiskt :) 
  • hope88

Flikar in här och rekommenderar appen babypics :) Finns i google play. Där kan man lägga in foton och massa olika roliga texter t.ex att i vecka 10 är bebisen som ett plommon eller en klubba :p finns massa annat också.

Grattis till alla plus också :) Här väntas första barnet, en pojke, 23 maj <3

• Liii91
    hmg skrev 2016-12-12 19:31:15 följande:

Hej och grattis! :) vad spännande att ni varit på rul och att ni väntar en liten flicka :D hade du haft någon känsla innan för om det skulle vara en tjej eller en kille? :)

Vi väntar vårat lilla hjärta till den 14 juni. Spricker av längtan, vill att tiden ska gå så fort :D

Jaaa de blev så verkligt efter att ha sett henne där inne ^^ :)

Min första känsla var att de va en tjej, jag mådde så himla illa i början så kan vet därför men

när illamåendet började släppa och de så va jag lite mer osäker, alla jag känner har fått pojkar dom sista 2 åren ungefär så de kändes som att de är de vanligaste att få ^^

Åhh vad mysigt!! Vilken vecka är du i nu då? Är de första barnet eller har du fler sen innan? :)

Jag med, längtar sååå mycket...!! Det är helt galet!
Svar på tråden Följas åt?