• Anonym (Anonym)

Hur hitta en bra tjej?

Hej!

Jag är en 25 årig kille som bor i Göteborg, flyttat hit nyligen och känner typ ingen. Ensamheten börjar göra mig ganska deprimerad och jag hade gärna velat lära känna en trevlig tjej. Frågan är, hur/var? Är inte ful men inte snygg heller, någonstans där emellan.

Nätraggen via tinder/instagram/facebook kommer inte på frågan. Har träffat för många via det. Söker lite mer än en snygg tjej som är alldeles för utseendefixerad och ingenting annat bra.

Djupa, smarta tjejer med riktiga känslor och vet vad ordet integritet betyder. Som kanske gillar att läsa böcker, promenera vid havet, laga mat, ja vad som helst förutom partypinglorna som det finns i överflöd. Var hittar man dom? Många nämner ofta att man ska aktivera sig i grupp, men var/vad? Känner ingen här, lite svårt att umgås i grupp då.

• Svar på tråden Hur hitta en bra tjej?
  • cairo

Hej!

Göteborg är min stad. Så vill gärna veta vad du gör där? Jobb eller studier? Och inom vad? Var bor du? Och vad är dina intressen? Utifrån det kan jag försöka komma på lite tips. Men håller med dig om att partypinglorna inte torde vara någon hit. :)

• Anonym (Anonym)

Tjena! Jag fick jobb och lägenhet här, så flyttade hit utan att blinka. Jag jobbar inom produktion, välbetalt men inte alls kul, fysiskt och stressigt.

Mina intressen är för övrigt böcker, filmer & serier, laga mat, tränar 5-6 dagar i veckan, historia, fruktansvärd förtjust i djur och att bara umgås allmänt. Skulle säkert kunna klämma in något mer kul här jag hittar på då och då eller annat jag inte gjort än som skulle vara kul men detta är på rak arm typ min vardag just nu :).

Tack för svar :)

• Anonym (Anonyma)

Håller med föregående talare. Berätta mer om dig själv TS så kan du få bättre tips! :D Generella råd är väl att testa olika föreningar, intressegrupper, kurser o.s.v. 

• cairo
    Anonym (Anonym) skrev 2016-12-10 23:17:21 följande:

Tjena! Jag fick jobb och lägenhet här, så flyttade hit utan att blinka. Jag jobbar inom produktion, välbetalt men inte alls kul, fysiskt och stressigt.

Mina intressen är för övrigt böcker, filmer & serier, laga mat, tränar 5-6 dagar i veckan, historia, fruktansvärd förtjust i djur och att bara umgås allmänt. Skulle säkert kunna klämma in något mer kul här jag hittar på då och då eller annat jag inte gjort än som skulle vara kul men detta är på rak arm typ min vardag just nu :).

Tack för svar :)

Kul! Hur länge har du bott där nu? Och var kommer du ifrån? Det är iofs kanske inte relevant för tråden men nyfiken ändå.. haha.

Skulle väl säga att det är lättast genom gemensamma vänner men det blir ju svårt om man inte känner så många. Det tog ganska lång tid innan jag lärde känna folk i Gbg, blev mest genom universitetet faktiskt. Det finns ju intressanta event med t ex utrikespolitiska föreningen eller liknande, bokklubbar och sånt. Vilken genre litteratur läser du?
  • MEE83

Man har tur, det är ren jävla flax. Men för att ha möjlighet att ha tur måste man träffa tjejer, så det är väl där det måste hända saker för dig.

Du gillar djur, då kanske du kan träffa människor genom typ nedanstående organisation. Jag har ingen som helst aning om vad dom gör, och det kanske mest är kvinnor i pensionsåldern som är engagerade, ingen aning!

Djurens Vänner i Göteborg!
    Volontär

Vi söker alltid efter frivilliga som brinner för djuren och vill hjälpa till.
    Kontakta oss gärna för ytterligare information.

Du gillar film, kanske kan du träffa tjejer som delar ditt intresse via t ex filmfestivalen.

Lediga tjänster
    Ta chansen att jobba med Nordens ledande filmfestival. Skicka in din ansökan idag! Nedan ser du alla aktuella tjänster.

För tillfället finns det inga lediga tjänster på festivalen.

Volontär

Är du intresserad av att vara volontär på årets festival? Nu kan du anmäla dig här.

• Anonym (Anonym)
    cairo skrev 2016-12-10 23:29:22 följande:

Kul! Hur länge har du bott där nu? Och var kommer du ifrån? Det är iofs kanske inte relevant för tråden men nyfiken ändå.. haha.

Skulle väl säga att det är lättast genom gemensamma vänner men det blir ju svårt om man inte känner så många. Det tog ganska lång tid innan jag lärde känna folk i Gbg, blev mest genom universitetet faktiskt. Det finns ju intressanta event med t ex utrikespolitiska föreningen eller liknande, bokklubbar och sånt. Vilken genre litteratur läser du?

Jag har bott här i ungefär 8-9 månader. Jag flyttade hit från Alingsås och c.a 15 år tidigare flyttade jag dit från Bosnien :)

Jag har otroligt bred smak gällande allt egentligen. Alla genrer gällande böcker, musik och filmer så länge jag tycker det ser/låter bra ut. Men har alltid en svag punkt för böcker/filmer/musik med en lite djupare mening som får en tänka ordentligt :)
  • Anonym (Anonym)
    MEE83 skrev 2016-12-10 23:41:13 följande:

Man har tur, det är ren jävla flax. Men för att ha möjlighet att ha tur måste man träffa tjejer, så det är väl där det måste hända saker för dig.

Du gillar djur, då kanske du kan träffa människor genom typ nedanstående organisation. Jag har ingen som helst aning om vad dom gör, och det kanske mest är kvinnor i pensionsåldern som är engagerade, ingen aning!

Djurens Vänner i Göteborg!

VolontärVi söker alltid efter frivilliga som brinner för djuren och vill hjälpa till.

Kontakta oss gärna för ytterligare information.

Du gillar film, kanske kan du träffa tjejer som delar ditt intresse via t ex filmfestivalen.

Lediga tjänster
    Ta chansen att jobba med Nordens ledande filmfestival. Skicka in din ansökan idag! Nedan ser du alla aktuella tjänster.
    För tillfället finns det inga lediga tjänster på festivalen.

Volontär

Är du intresserad av att vara volontär på årets festival? Nu kan du anmäla dig här.
    Ojojoj väldigt konkreta och bra svar. Tack så mycket!
  • cairo
    Anonym (Anonym) skrev 2016-12-10 23:42:21 följande:

Jag har bott här i ungefär 8-9 månader. Jag flyttade hit från Alingsås och c.a 15 år tidigare flyttade jag dit från Bosnien :)

Jag har otroligt bred smak gällande allt egentligen. Alla genrer gällande böcker, musik och filmer så länge jag tycker det ser/låter bra ut. Men har alltid en svag punkt för böcker/filmer/musik med en lite djupare mening som får en tänka ordentligt :)

Spännande!

I stil med tidigare förslag kan ju musikfestivaler vara något att volontära på också, typ way out west? Personligen var jag länge aktiv inom röda korsets ungdomsförbund i Gbg. Mycket bra och roligt folk där!
  • medhjälparen

Uteslut inte nätdejting. Där kan du hitta tjejer med samma intressen som dig. Och de kan hitta dig.

• Anonym (:))

Hej!

Jag är hemmahörande i Gbg och söker oxå efter "bra" kille, då alla man träffat bara vart ute efter en sak och det gör att man tappar hoppet lite om att man kommer träffa nån att spendera resten av sitt liv med. 

• MEE83
    Anonym (Anonym) skrev 2016-12-10 23:45:57 följande:
    Ojojoj väldigt konkreta och bra svar. Tack så mycket!
    Ingen orsak. Internet är väl heller inte något som skall uteslutas, jag har själv aldrig riktigt varit superaktiv online, aldrig använt mig av de tjänster som finns tillgängliga, jag har träffat en del tjejer genom facebook, men thats it, har inte haft någon anledning att skaffa appar som tinder då jag varit i ett förhållande i ett gäng med år nu, men många träffas ju som bekant genom internet nu. Det är ett fantastiskt verktyg på så många sätt(fast med en del baksidor). Jag skall vara ärlig, jag känner mig gammal när jag tänker på internetdejting, Skrattande ... och då är jag fan inte mer än 33(snart)!

Nu skall jag iväg och träna,

Ha det.

Svar på tråden Hur hitta en bra tjej?