• Äldre 11 Dec 08:30
    9893 visningar
    14 svar
    14
    9893

    Tips på bra resorter för familj med småbarn?

    Hej!

    Har ni tips på bra resmål/resorter när man reser med småbarn?

  • Svar på tråden Tips på bra resorter för familj med småbarn?
  • modsey
    Äldre 11 Dec 11:19
    #1
    SweetJune skrev 2016-12-11 08:30:47 följande:

    Hej!

    Har ni tips på bra resmål/resorter när man reser med småbarn?


    ber ju på vad du är ute efter och hur långt du vill åka. Personligen har jag föredragit att hyra lägenhet eller hus i Europa när vi reser. Men jag vet att andra absolut inte gillar att resa själva utan vill ha större eller mindre komplex och mer bekvämligheter kanske.
  • Äldre 11 Dec 17:31
    #2

    Vi älskar sunwing resort på Kanarieöarna med små barn. Varit på Gran Canarias två gånger och Teneriffas en gång, både jättebra.

  • elyse
    Äldre 11 Dec 17:36
    #3

    När ska ni resa?

  • Äldre 11 Dec 18:23
    #4
    elyse skrev 2016-12-11 17:36:25 följande:

    När ska ni resa?


    Tack för tips! Har inte bestämt., Främst i augusti och sen nästa resa är vi flexibla typ maj, okt, dec/jan. Nu i sommar är vi båda lediga 10 v och hade varit trevligt att åka innan terminen börjar. Sen i maj 18 fyller min mamma 60 och vi har planerat att resa ihop med barnen. Någon gång vill vi åka utomlands under vinterlovet dec/jan.

    Vill gärna titta på resmål nu och se priser mm så man kan planera. Har två småbarn så gärna barnvänligt.
  • elyse
    Äldre 11 Dec 19:07
    #5
    SweetJune skrev 2016-12-11 18:23:43 följande:

    Tack för tips! Har inte bestämt., Främst i augusti och sen nästa resa är vi flexibla typ maj, okt, dec/jan. Nu i sommar är vi båda lediga 10 v och hade varit trevligt att åka innan terminen börjar. Sen i maj 18 fyller min mamma 60 och vi har planerat att resa ihop med barnen. Någon gång vill vi åka utomlands under vinterlovet dec/jan.

    Vill gärna titta på resmål nu och se priser mm så man kan planera. Har två småbarn så gärna barnvänligt.


    Alcudia på Mallorca är ett riktigt säkert kort.
  • Äldre 12 Dec 18:28
    #6

    Älskar vings sunving family resorts!

  • Äldre 12 Dec 19:16
    #7
    Majken03 skrev 2016-12-12 18:28:47 följande:

    Älskar vings sunving family resorts!


    Har du någon favvo? Har tittat på Alcudia och Sandy Bay..
  • Äldre 12 Dec 20:22
    #8

    Sandy bay!!! Men nästa år lutar det åt sunwing arguineguin. Har varit på Side East beach också och det var toppen men vill inte åka till Turkiet som läget är nu. Har man barn så tycker jag att dessa hotell är perfekta!

  • Äldre 12 Dec 22:55
    #9
    Majken03 skrev 2016-12-12 20:22:51 följande:

    Sandy bay!!! Men nästa år lutar det åt sunwing arguineguin. Har varit på Side East beach också och det var toppen men vill inte åka till Turkiet som läget är nu. Har man barn så tycker jag att dessa hotell är perfekta!


    När var ni på Sandy Bay och är det nära till stranden? Får jag fråga vilket matpaket ni valt? Gillar inte buffémat men kanske smidigast med barn?
  • Äldre 12 Dec 22:56
    #10
    Majken03 skrev 2016-12-12 20:22:51 följande:

    Sandy bay!!! Men nästa år lutar det åt sunwing arguineguin. Har varit på Side East beach också och det var toppen men vill inte åka till Turkiet som läget är nu. Har man barn så tycker jag att dessa hotell är perfekta!


    Jag har varit på Sunwing Arguineguin flera ggr när jag var barn, men det var längesedan
  • Äldre 13 Dec 09:08
    #11

    Mallorca om det är charter ni är ute efter. Dock vill jag säga att poolerna är icke uppvärmda. Vi var där i början av maj och det gick inte att bada då.

    På sommaren hänger vi oftast i södra Frankrike. Hyr boende hus/lgh.

  • Äldre 13 Dec 12:42
    #12
    Duckan skrev 2016-12-13 09:08:36 följande:

    Mallorca om det är charter ni är ute efter. Dock vill jag säga att poolerna är icke uppvärmda. Vi var där i början av maj och det gick inte att bada då.

    På sommaren hänger vi oftast i södra Frankrike. Hyr boende hus/lgh.


    Södra Frankrike låter mysigt. Var om man får fråga och hur hittar ni boenden där?
  • Äldre 13 Dec 12:46
    #13

    Vi bokar alltid via homeaway.com

  • Äldre 6 Jun 20:39
    #14
    Duckan skrev 2016-12-13 09:08:36 följande:

    Mallorca om det är charter ni är ute efter. Dock vill jag säga att poolerna är icke uppvärmda. Vi var där i början av maj och det gick inte att bada då.

    På sommaren hänger vi oftast i södra Frankrike. Hyr boende hus/lgh.


    Hej, tittar på Home away men svårt att se om det är barnvänligt. Är der ngt specifikt boende du skulle kunna tipsa om som passar småbarn? Tack
Svar på tråden Tips på bra resorter för familj med småbarn?