• Angeleyez

Någon mer som precis plussat efter ha förlorat bebis i magen sent

Jag har precis plussat efter ett sent avbryt i vecka 20 pga missbildning. Och är nu tok nervös nu för missfall eller samma igen. Tänker på kub test och NIPT test och allt möjligt. Någon mer som känner igen sig?

• Svar på tråden Någon mer som precis plussat efter ha förlorat bebis i magen sent
  • GHI

Hej, jag gjorde också ett sent avbrytande pga Trisomi 13. Avbrytandet skedde dock förra veckan så vi har inte kunnat börja försöka igen ännu. Vi kommer dock försöka igen så snart det går pga min ålder. Undrar ibland om man är galen som kan tänka sig att ge sig in på detta igen. Förstår hur du känner dig men tänker att man måste våga för att vinna. Har du barn sedan tidigare?

• Stargirll

Hej alla
    Jagvhar också en fråga ang graviditet efter missfall .

Jag hade missfall/abort den 27 september 2016, haft oskyddat sex ( dock så kom han inte inne i mig ) efter blödningarna upphörde , hade äl 2-3 veckor efter MF vad jag misstänker av svag molande värk som jag alltid har ca 2 v innan mens skall komma, min mens har dock ej kommit alls sen missfallet och har nu tagit grav test som visar positivt allesammans, 2 clearblue , ett plus och en digital som visar gravid 3+ , samt 4 RFSU stickor som alla visar två starka linjer.
    Vad tror ni? Är det en ny graviditet eller har jag gammal hcg i mig från missfallet ?

• GHI

Stargrit, är ganska säker på att du är gravid igen. Det är ju flera månader sedan ditt missfall.

• Angeleyez
    GHI skrev 2016-12-11 15:55:05 följande:

Hej, jag gjorde också ett sent avbrytande pga Trisomi 13. Avbrytandet skedde dock förra veckan så vi har inte kunnat börja försöka igen ännu. Vi kommer dock försöka igen så snart det går pga min ålder. Undrar ibland om man är galen som kan tänka sig att ge sig in på detta igen. Förstår hur du känner dig men tänker att man måste våga för att vinna. Har du barn sedan tidigare?

Jag har en son på 5 år sedan tidigare. Och jag är också livrädd att gå igenom detta men längtan och saknaden är stor. Satsar man så vinner man väl inte antar jag.
  • Angeleyez
    Stargirll skrev 2016-12-11 16:12:26 följande:

Hej alla
    Jagvhar också en fråga ang graviditet efter missfall .

Jag hade missfall/abort den 27 september 2016, haft oskyddat sex ( dock så kom han inte inne i mig ) efter blödningarna upphörde , hade äl 2-3 veckor efter MF vad jag misstänker av svag molande värk som jag alltid har ca 2 v innan mens skall komma, min mens har dock ej kommit alls sen missfallet och har nu tagit grav test som visar positivt allesammans, 2 clearblue , ett plus och en digital som visar gravid 3+ , samt 4 RFSU stickor som alla visar två starka linjer.
    Vad tror ni? Är det en ny graviditet eller har jag gammal hcg i mig från missfallet ?

Du är nog gravid igen. Sägs att det kan va lättare att bli gravid direkt då miljön i kroppen redan är där. Jag gjorde mitt avbryt i september och mina hormoner var ute redan till oktober mens
Svar på tråden Någon mer som precis plussat efter ha förlorat bebis i magen sent