• Anonym (Är det fler som får samma.. "julfirande"?)

Snål arbetsgivare..? Julfirande?

Har jag en snål arbetsgivare??

Min arbetsgivare "bjöd" oss arbetstagare på julfirande i fredags.

Vi fick på vårt personalmöte: saftglögg, pepparkakor och en Alladinask (choklad), lite julgodis på 20 personer att dela på. "God Jul och tack för i år. Ni har gjort ett jättebra jobb".

Kunderna är jättenöjda med oss enligt undersökningar. Bättre än förra året.

Förra julen fick vi gå på julbord och fick en liten julklapp. I år skänks julklappen till välgörande ändamål (det säger jag inget om).

Chefsgruppen ska nästa vecka åka på konferens i tre dagar. Jag jobbar för en större koncern. Där hela landets chefer samlas och bor på hotell mm.

Men jag tycker det känns j'kligt snålt mot oss som står på golvet och sliter.
    Är jag gnällig?

Eller är det fler som har det så här? Belönar chefer och ger småsmulorna till de som gör grovgörat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-11 19:37
    Snål arbetsgivare är kanske fel rubrik.

Det borde vara "Patronsamhället är tillbaka". Du som inte tillhör eliten ska vara tyst och hålla tyst och vara tacksam för de småsmulor du får!

• Svar på tråden Snål arbetsgivare..? Julfirande?
  • Anonym (inställt)

Vi får inget julbord alls i år. Vi är ju dock "välkomna att fixa något själva tillsammans på fritiden".

Jag jobbar i kommunen som hemma-hos:are,

• Anonym (Va)

Jag arbetar för kommunen och här är det inte tal om något julbord eller en julklapp. Inte till oss vanliga dödliga iaf.

• Carambolan

Jag jobbar i stort internationellt privat bolag. Ingen julklapp men julfest varje år. Brukar vara mingelmat, 3 drinkbiljetter och ett par halvstora artister som uppträder.

• Carambolan

Däremot hade jag inte sett det som någon belöning att få åka på konferens och bo på hotell. Att bo på hotell känns som en självklarhet i alla jobbresesammanhang och något jag gör oavsett om det är konferens, utbildning eller bara kundmöte på annan ort.

• Anonym (Pia)

Jag jobbar i en kommun, som chef. Jag får samma som alla andra: en liten julklapp från förvaltningen (brukar vara en mugg med kommunens logga på eller liknande).

• Anonym (Är det fler som får samma.. "julfirande"?)

Jag tittade nyss på månadsplaneringen för vår koncern.
    Och dagen innan chefsgruppen åker på konferens är det julbord för dem, på en mycket bra restaurang. Det gäller hela huvudkontoret och utlokaliserade chefsgrupper.

Det är skillnad på folk och fä... fy f'n!

• Anonym (tur.)

Arbetar privat. Vi fick julbord med några halvkändisar men trevlig show. Sedan fick vi fina elektronik prylar (2 st) som normalt kostat ca 800 var. Är absolut inte missnöjd!

• IsDimma
    Anonym (Va) skrev 2016-12-11 15:14:36 följande:

Jag arbetar för kommunen och här är det inte tal om något julbord eller en julklapp. Inte till oss vanliga dödliga iaf.

Arbetar också kommunalt men vi brukar få ett restaurangbesök och en liten julklapp. Julklappen har jag ingen aning om vad det blir ännu, förra året fick vi årskort till Liseberg. Det är en bra julklapp, den går ju alltid att lämna vidare om man inte gillar Liseberg själv
  • Anonym (B)
    Anonym (Är det fler som får samma.. "julfirande"?) skrev 2016-12-11 15:53:07 följande:

Jag tittade nyss på månadsplaneringen för vår koncern.
    Och dagen innan chefsgruppen åker på konferens är det julbord för dem, på en mycket bra restaurang. Det gäller hela huvudkontoret och utlokaliserade chefsgrupper.

Det är skillnad på folk och fä... fy f'n!

Är det verkligen så gott med prinskorv att det är lönt att bli irrterad över en sån sak? Ta den lön du får för att utföra ditt arbete och köp så mycket julmat du vill.
  • Anonym (Godjul)

Jobbar på mindre privat företag.

Julbord med fri bar hela kvällen. Ingen julklapp. Chefen köper masa julklappar och skänker till nån organisation som delar ut till familjer som inte har råd att köpa nåt till sina ungar.

Svar på tråden Snål arbetsgivare..? Julfirande?