Hunden bet sönder min sko
I helgen var jag hos min pojkvän vars familj har flera hundar, samt att en annan hund var på besök där. I hallen tog jag såklart av mina skor.. där låg dem, precis som alla andra skor. Men sen när vi skulle gå ut så märkte jag att min ena sko var helt sönderbiten och sönderriven. Man såg tydligt att någon av hundarna tuggat på skon. Det var hunddreggel på skon och den var helt sönder. Jag blev väldigt irriterad eftersom att de borde hålla koll på sina hundar och se till att de inte far och förstör folks skor.. dessutom var mina skor dyra, fina och nya.
Min pojkvän sa att det mest troligt är nån av hans pappas hundar som förstört skon. Jag sa då att han kan väl ta upp det med pappan så får han ge pengar till nya. För mig låter det orimligt att jag ska kosta på ett par nya.. det ska ju självklart pappan göra, eftersom att det var hans hundar som förstörde skorna.
Min pojkvän verkar dock inte hålla med mig. Han hoppade genast på mig och sa att det är dumt av mig att kräva att pappan ska betala nya skor eftersom att de har lite pengar. Men jag har ännu mindre pengar. Har ingen inkomst och har absolut inte råd att gå och köpa ett par nya för att deras jävla hund förstörde mina skor.
Jag och min pojkvän skildes åt som ovänner. Jag förstår inte alls hur han tänker. Bör jag ta upp detta med pappan själv eller "vänta" på att min pojkvän ska inse hur dumt han resonerar? Eller tycker ni att det är jag som har fel?