• Anonym (Adoptivpappan)

Berätta för son om adoption!

Hjälp! Min son fyller 24 år nu nästa helg och tänkte berätta för han på hans födelsedag att han är adopterad! På vilka roliga sätt skulle jag kunna visa eller säga de till honom?

Kom gärna med förslag!

• Svar på tråden Berätta för son om adoption!
  • K med lilla E

Roliga sätt? Varför har ni inte berättat tidigare? Är det här en bra födelsedagspresent tror du?

• Anonym (F)
    K med lilla E skrev 2016-12-11 20:09:53 följande:

Roliga sätt? Varför har ni inte berättat tidigare? Är det här en bra födelsedagspresent tror du?

Går du alltid på allt?
  • K med lilla E

Haha, nej, men man vet aldrig, det kanske finns såna dumhuvudet som TS Oskyldig

• Anonym (Vet)

Ts är förmodligen ganska ung eftersom de flesta över 30 kan skilja på de och det.

• Anna74a

Jag tycker inte att du ska berätta det på födelsedagen, blir det en chock kommer den dagen vara förstörd lång tid framöver.

• Marten

Vänta till din dödsbädd och släng in ett "jag har aldrig älskat dig" också.

Eller ännu bättre skriv i testamentet " till min adoptivson överlåter jag...."

• blomman 2

Antar att du har varit som en pappa för den här killen...bor ihop med killens mamma sedan lång tid tillbaka...och den biologiska pappan inte finns med i bilden..stämmer det..? Och nu har du blivit hans pappa lagligt genom adoption..? Så var det i min familj...jag blev adopterad som vuxen av den enda pappa jag känner till och som fanns vid min mammas och min sida hela livet. Grattis till sonen!

• Marten
    Marten skrev 2016-12-11 20:30:06 följande:

Vänta till din dödsbädd och släng in ett "jag har aldrig älskat dig" också.

Eller ännu bättre skriv i testamentet " till min adoptivson överlåter jag...."

Okänsligt av mig, trodde att detta var en sådan provocerande tråd men som föregående inlägg noterat att så behöver det inte alls vara.

Om du tog illa vid dig ber jag om ursäkt.
  • Anonym (yeahright)
    blomman 2 skrev 2016-12-11 20:44:06 följande:

Antar att du har varit som en pappa för den här killen...bor ihop med killens mamma sedan lång tid tillbaka...och den biologiska pappan inte finns med i bilden..stämmer det..? Och nu har du blivit hans pappa lagligt genom adoption..? Så var det i min familj...jag blev adopterad som vuxen av den enda pappa jag känner till och som fanns vid min mammas och min sida hela livet. Grattis till sonen!

Hade det varit så hade sonen redan vetat eftersom han måste godkänna,
  • Anonym (Trollskogen)

Säg: Lyllo dig som slipper ärva min görfula flint.

Svar på tråden Berätta för son om adoption!