• scrapparlotta

Aktivitetsarmband, vilken?

Jag vill köpa mig ett aktivitetsarmband, kanske på så vis kan få lite mer fart på mig...

Men vilken ska jag köpa? Den får kosta runt 1200 - 1500 kr...inte mer. Förutom hur jag rör på mig och sånt, så vill jag även att den ska mäta min sömn så bra som möjligt. Jag har tittat på en Garmin vivosmart hr och en Fitbit Charge ....båda dom verkar bra tycker jag. Men vilken är då bäst? Nån här som har nån av dom här....fördelar och nackdelar med dom i så fall?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Aktivitetsarmband, vilken?
  • MissLiilo

Jag är också nöjd med min fitbit charge hr, den är inte så avancerad, men ger än bra överblick och funkar som motivation för att röra mer på sig. Dessutom registrerar den sömn, vilket jag tycker är intressant. Har tyvärr inte testat några andra modeller, så jag har inget att jämföra med. 

• Aniiee

Garmin. Eller FitBit. Båda är bra, men på lite olika sätt/grejer. Garmin:en har bättre display, är aningens gedignare byggd, har mer och lite bättre appinnehåll. Å andra sidan är FitBit:en bättre om du även vill ha en kaloriapp.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • scrapparlotta
    MissLiilo skrev 2016-12-12 19:51:30 följande:

Jag är också nöjd med min fitbit charge hr, den är inte så avancerad, men ger än bra överblick och funkar som motivation för att röra mer på sig. Dessutom registrerar den sömn, vilket jag tycker är intressant. Har tyvärr inte testat några andra modeller, så jag har inget att jämföra med. 

Verkar som om fitbit är ett bra armband. Tack!
  • scrapparlotta

Ska nog köpa en fitbit nu...men funderar på detta med pulsen..den mäter puls. Hur sks den sitta på handleden då? Nåt man ska tänka på? Ska den sitta så långt ner på handleden so möjligt då va?

• scrapparlotta

Puffar för min fråga ang. hur armbandet ska sitta för att läsa av pulsen. Tänker på vilken storlek jag ska ha....armbandet ska sitta långt ner på handleden va?

• Aikido

Behöver man sådan (förlåt) skit? Träna tills du blir lagom trött. Sov tills du känner dig utsövd.

• Nyfikna72

Precis, de ja vet som har köpt har tröttnat på dem efter ett tag och sen ligger de bara.

• Coccolina

Den ska sitta långt ner på armen ogh ganska tajt....om den ska registrera puls iallafall

Jag älskade min fitbit men fick eksem (stora och variga) hur jag än gjorde... Även om jag tog av den nattetid och så (vilket ju sabbade ett användningsområde att mäta sömnen.....)

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Aileen Allannah

Den ska sitta en bit ovanför handledens "benknöl", ungefär två fingerbredder. På förpackningen finns det ett streck att jämföra och mäta emot, så man vet vilken storlek man ska ha. Jag har ganska smala handleder, når utan problem runt med handen och jag har en large.

Svar på tråden Aktivitetsarmband, vilken?