Inlägg från: carpediem86 |Visa alla inlägg
  • carpediem86

Överanalyserar ALLT!!

Har aldrig haft så stora besvär som dig, men jag känner igen mig helt klart. Framförallt då i relationer där det känns extra viktigt kan jag överanalysera. Det ställde till med en del problem i min nuvarande relation till en början, men jag har lyckats bli bättre på den punkten. Jag är inte helt säker på hur, men en sak är att inse det. Den biten är du ju klar med. Nästa för mig var att försöka ta tag i saker i tid. T.ex. om jag stör mig på något, att ta upp det i tid och på ett bra sätt, innan jag stört mig på det många gånger och analyserat i detalj. Andra delen att be min partner säga till mig om det är något. Då kan jag släppa det lite och behöver inte tänka på det lika mycket, även om hon inte alltid säger till vid minsta detalj förstås.

Det som kanske hjälpt mest är att inte fokusera för mycket på att göra min partner eller mina vänner till lags, utan att ha kul tillsammans och även om det ibland inte blir som tänkt så lär man sig och går vidare. Tänk efter ifall du gör så, att du sätter andra före dig själv och mår dåligt av det. Hoppas det kan hjälpa lite.

Svar på tråden Överanalyserar ALLT!!