Inlägg från: Anonym (dubbelsuck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dubbelsuck)

Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?

Fd rökare här

En förklaring är att tobak fölrändrar tankemönstret.
    Rökaren tänder ciggen precis utanför dörren för att den vill röka. Det sker reflexmässigt och inte pga egocentrering och elakhet. Det är en reflex alltså. Skulle rökaren låta bli att reagera reflexmässigt och tänka skulle den inse det olämpliga.
    Det är samma med fimparna, det är en reflex.

Det är alltså en förlklaring och ingen ursäkt. Om du retar dig så förbannat påå alla rökare får du ta och lobba för att det blir ett allmänt tobaksförbud. Att sitta här är lika larvigt som det Anonym (Suck) pratar om.

När jag slutade röka använde jag e-cigg i en period och råkade ut för samma fenomen som

Anonym (Suck) skrev 2016-12-13 14:44:48 följande:
     I dessa situationer händer det oerhört ofta att icke-rökare (oftast medelålders kvinnor av någon anledning) vandrar bort till mig och ställer sig alldeles tätt intill - mycket närmare än den underförstådda armlängden - och börjar hosta högt och demonstrativt.

det är bara det att e-cigg inte utsöndrar något annat än vattenånga! Det blir alltså jävligt tydligt att det finns massor av människjor som saknar ryggrad som bara vill jävlas.
  • Anonym (dubbelsuck)
    Anonym (faktor) skrev 2016-12-13 17:43:54 följande:
    Att slänga giftigt skräp omkring sig borde enligt min åsikt vara belagt med böter, vilket det också är i en del länder. Bl.a. Singapore finansierar en del av sina poliser med att ge rökare böter.
    Fel!
    I Singapore hittar du inget skräp på marken. Alls.
    Jag har bott där i flera år så nej, det stämmer inte. Var lite mer källkritisk till det du läser på internet.
  • Anonym (dubbelsuck)
    i-o skrev 2016-12-13 18:03:39 följande:
    Nu läste du ju faktiskt fel här och tolkade som fan läser bibeln. Det går visst att hitta skräp på marken, men de städar flera gånger per dag så det syns aldrig och blir någon ertappad är det dryga böter.
    Jag tycker du ska läsa igen och igen de asktuella inläggEN tills du förstår vad där står.
  • Anonym (dubbelsuck)
    Anonym (faktor) skrev 2016-12-13 18:26:36 följande:
    Nu bara projicerar du, men ha en bra kväll ändå! smile5.gif
    Hur får du in projicera i det där?
  • Anonym (dubbelsuck)
    Anonym (faktor) skrev 2016-12-13 18:07:24 följande:
    Jag var otydlig. Man ger rökare böter enbart för att röka på fel ställen, min man var där och såg det hända.

Och anledningen till att det är så rent är ju att det är böter på nedskräpning. Se denna artikel från 2015 t.ex.

www.straitstimes.com/singapore/environment/cu...
    Jag har bott där som sagt var...
  • Anonym (dubbelsuck)
    Anonym (.) skrev 2016-12-13 23:48:00 följande:
    Det är inte en reflex - det är en vana.
    Det är en reflex och det blir så eftersom nikotinet förändrar tanekbanorna.
  • Anonym (dubbelsuck)
    Anonym (tant agda) skrev 2016-12-14 07:56:26 följande:
    Man måste ju ge Sverige rejäl credit för att vi på några, rätt få, år gjort det till ngt riktigt FULT och FEL att röka?!
    Det du ger cred är masspsykos och vad som idag är PK att hoppa på. Få är de som kan kritisera rökning på ett sakligt sätt. Se bar4a på TS, en bland många andra som går ut på att spy galla och avsky.

Grejen är att om det inte vore rökning hade det varit något annat man betett sig så här mot. Förut har det varit finnar, turkar, arbetslösa, fattiga, "mongos". Idag är det rökare som man använder exakt samma hjärndöda beteende mot.

KAn du berätta varför "Sverige" nödvändigtvis måste ha en grupp de skyr och hatar?
  • Anonym (dubbelsuck)
    Anonym (B) skrev 2016-12-14 10:18:22 följande:
    Skitsnack. Att man är av annat ursprung kan man inte göra något åt men att hålla på med den snuskiga rökningen är helt ens eget fel.

Förra veckan så pekade mina barn på en rökare och sa "mamma mamma usch vad den där tanten luktar illa!" Sen stod mitt andra barn och granskade kärringen ett tag och sa sen "mamma varför är vissa så trassliga??" (Han menar rynkiga)
    Hehe så även barn märker ju :)
    Så du uppmuntrar dina barn till att mobba andra!

Fy fasiken, du borde faktiskt inte få ha barn!
  • Anonym (dubbelsuck)
    Anonym (B) skrev 2016-12-14 18:05:10 följande:
    Jag kunde inte bry mig mindre om de ser ner på rökare ärligt talat. Alla gör det också så... jag lär mina barn att hålla sig borta från rökare för att de är äckliga och farliga, och jag vet att jag inte är den enda föräldern i min krets som tänker så.
    Du försvarar ditt mobbande med att andra mobbar?
    Och dessutom lär du dina barn att göra samma sak.
    Skämmes ta mig fan!
Svar på tråden Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?