Inlägg från: Anonym (Rökare 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rökare 2)

Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?

Jag har rökt rätt länge och jag har faktiskt ALDRIG slängt en fimp på marken, och jag försöker så gott det går att inte röka i närheten av andra när jag är ute, vilket jag också tycker är jävligt respektlöst. Har sett att vissa kan tända en cigg i busskuren där en massa andra människor står och får tvingas andas in röken och sen slänger fimpen på marken. Är också sjukt att det finns soptunnor överallt och ändå ligger det fimpar bredvid och runtomkring, även annan nedskräpning är så onödigt, varför kastar man skräp på marken när man står precis vid en soptunna? Ibland får jag känslan av att folk tycker de är coola eller något för att de skräpar ner, men det är bara töntigt. Och jag blir dömd tillsammans med alla rökare som beter sig illa trots att jag försöker hålla mina fula ovanor för mig själv

• Anonym (Rökare 2)
    molly50 skrev 2017-08-16 13:23:42 följande:

Jag håller med dig. Det finns många rökare som sköter sig,men tyvärr så är det ju de som inte gör det som utmärker sig.

Och det går ut över alla andra. Tyvärr.

Har själv varit rökare och försökte också att undvika att utsätta alla andra.

Ändå så drogs man över samma kam som de som inte gjorde det.

Det är väl samma fenomen som att alla hundägare dra över en kam för att några inte plockar upp efter sina hundar.

• Anonym (Rökare 2)
    molly50 skrev 2017-08-16 13:23:42 följande:

Jag håller med dig. Det finns många rökare som sköter sig,men tyvärr så är det ju de som inte gör det som utmärker sig.

Och det går ut över alla andra. Tyvärr.

Har själv varit rökare och försökte också att undvika att utsätta alla andra.

Ändå så drogs man över samma kam som de som inte gjorde det.

Det är väl samma fenomen som att alla hundägare dra över en kam för att några inte plockar upp efter sina hundar.

Skulle vara tummarna upp för detta inlägget
  • Anonym (Rökare 2)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-08-26 16:57:07 följande:

Det finns ickerökare som gör samma misstag fast med tex godispåsar? Kastar det på marken när man är klar oså kommer det någon annan o plockar upp efter dig. Vad du nu än gör eller hur mycket du uttrycker din åsikt så kommer det alltid att finnas rökare som kastar fimpen direkt på marken OCH människor som kastar godispåsar på marken och med det så vill jag säga att hur mycket ni nu än pratar så kommer jag aldrig sluta kasta fimpar på marken eftersom att som ni inte orkar med jag vet inte ens varför ni är så emot grejen att Kasta fimpar på marken så orkar inte vi rökare hålla på med varje cigg o inte bära på en fimp heller

Inte "vi rökare", dra inte in mig i detta. Jag rullar ut glöden och den lilla tobak som är kvar och släcker det ordentligt och sen slänger jag den antingen i närmsta soptunna som oftast inte är långt bort, eller så lägger jag den i cigarettpaketet och slänger sen dem när jag kommer hem. Det luktar inte särskilt mycket om dem, fingrarna luktar värre. Det handlar om att visa respekt vare sig man är rökare eller ej, jag gör min del men blir dömd pga de som skiter i vilket.
  • Anonym (Rökare 2)
    Anonym (Lise) skrev 2017-08-26 18:35:18 följande:

Verkar finnas en pryl som heter cigbuster, som är en tändare och fimpask i ett. Man stoppar bara ned fimparna i den och när locket är stängt är det luktfritt, står det. Verkar rätt smart.

• Anonym (Rökare 2)
    Anonym (Lise) skrev 2017-08-26 18:35:18 följande:

Verkar finnas en pryl som heter cigbuster, som är en tändare och fimpask i ett. Man stoppar bara ned fimparna i den och när locket är stängt är det luktfritt, står det. Verkar rätt smart.

Tanken är att jag ska sluta röka vilket inte är det lättaste, kommer köpa en sån här ifall jag fortsätter. Tack för tipset.
  • Anonym (Rökare 2)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-08-26 17:15:06 följande:

Jag tänker helt enkelt inte på dom som får plocka upp efter mig :) du har nog kastat nån godispåse på marken Vrf anser du att det ska vara lättare för dig än dom som ska plocka upp efter dig? Dessutom är det nog inga människor som går runt och plockar på fimpar det är väll någon traktor eller nått vettefan

Jo Du, det finns visst människor som får plocka dina sunkiga fimpar tillsammans med annat skräp som slängs. Du tror inte på riktigt att man kör runt en traktor som samlar fimpar inne i stan? Känns mer som ett rättfärdigande från din sida, för det var så dumt.
  • Anonym (Rökare 2)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-08-27 00:24:46 följande:

Aa visst om det finns människor som får plocka efter mig så är det antagligen En hobby dom har eller så jobbar dom med det så jag hjälper dom med att ha något att plocka undan så dom får pengar :) vad hjälper du dom med? Inget du sitter bara hemma o kollar på!

Jag hjälper dem genom att inte kasta fimpar på marken, mer än du gör!
  • Anonym (Rökare 2)
    Anonym (P) skrev 2017-08-26 21:22:25 följande:

Jag ser en kille nästan varje morgon som går och sopar upp fimpar ur hörnorna (inget en traktor klarar av) intill en port där folk ofta står och röker. Tio meter därifrån finns en askkopp...

Traktor haha så dumt, börjar tro att det trollas lite i tråden här efter att ha läst inläggen, så dum kan man inte vara?

Ja det är galet hur det slängs fimpar

Jag har själv jobbat med att fixa utanför lägenheter och jag skulle fixa rabatter och gräsmattan och trädgården och lite sånt, och där var en jäkel som stod hela dagarna och rökte och glodde när jag jobbade och sköt iväg sina fimpar ner på småstenarna utanför. Det fick jag plocka upp trots att jag hade massor med trädgårdsjobb att bli klar med, och eftersom det var småstenar så var det inte så lätt att få bort. Respektlöst..
  • Anonym (Rökare 2)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-09-08 15:36:07 följande:

Jadu det finns mycket o säga till dig som tex ingen tvingar dig att plocka upp fimparna så det är ganska så onödigt o kalla nån respektlös när den förmodligen inte kastade fimparna på grusen av mening. Hade den däremot gjort det så kan du fortsätta kalla den respektlös för det är den men däremot så tvingar ingen dig att plocka upp dom!

Amen för fan, du är ju helt tappad! Klart som fan han slängde fimparna på marken med vilje, annars hade de inte hamnat på marken. Eller var du där och såg allt? Nä precis, stäng truten nu.
Svar på tråden Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?